"Sovmorgon"!

God morgon på er! Precis vaknat, för första gången, så idsg fick jag typ "sovmorgon" då! 😉

Det känns faktiskt helt okey även om jag ändå känner mig trött. Men inte alls så trött som jag varit när jag vaknat kl 4! 😁
❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄❄
Och i dag mina kära läsare, idag har jag en hel del att göra för nu är det bara 1 liten dag kvar innan julafton äntligen är här! 😄
🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
Som jag längtat, som barnen har längtat och nu är dagen verkligen inom räckhåll! 😃
Så idag/inatt/tidigt imorgon ska det dammsugas, skuras, prinskorven klippas, gratängen förberedas, potatis skalas & kokas, pastej skivas, skinkor griljeras, risgrynsgröt kokas, servetter vikas, Emilia vill ha hjälp att slå in en sista julklapp, den hemmagjorda adventdkalendern pyntas om, julstrumpor fyllas, kläder ska plockas fram, naglar ska målas och dekorerad, alla ska duscha, pepparkakor och mjölk ska ställas fram till tomten, ny toalettsits inhandlas och monteras och liten kompletterings handling ska göras. Och om jag hinner, om allting går någorlunda som planerat så ska jag följa med stora sonen till stan för att kolla, och inhandla, ett nytt skärp. 😆
🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅
Och kvällen? Ja ni! Den ska tillbringas i soffan tillsammans med familjen, med mys och en JULFILM enligt tradition! 👪
🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
Så...som sagt. Idag har jag att göra! Men det roliga är att om jag börjar i tid och har ett bra flyt så komme jag vara klar med god marginal! Slöar jag och har svårt att få "tummen ur röven" så kommer jag stå med det sista vid midnatt! 😂
Men FÖRST njuta av min "lilla sovmorgon", en cigg och kaffe för att verkligen börja dagen på allra bästa sätt...med lugn och ro. 😊

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback