1:a advent...

...är kommen och trots dåligt med sömn och en rejäl trötthet så tänkte jag överraska familjen med en försmak av julen till frukost sen.

Så denna morgon kommer jag servera julvört med julskinka och senap. Sen ska barnen få varm plopp choklad att dricka! *mumma*
Så nu är det bara 24 dagar kvar till julafton och för mig känns det underbart då jag inte känner mig speciellt stressad.
Nästan alla julklappar är klara. Har en kvar att inhandla, en kvar att pyssla och en leverans att invänta! *skönt*
Större delen av julstädningen är avklarad. Har bara badrummet och köket kvar. Detta är ännu skönare! ;-)
Och så självklart julpynt och julgranen då! Men dessa lär komma upp under veckan när barnen är i skolan och jag själv har tid över. Jag skulle lätt kunna sätta upp allting idag för jag älskar myset som julen inbringar. Min äldsta dotter vill också ha upp allting nu...helst för en vecka sen. För jösses vad hon tjatar ooch går runt med drömmande, längtande blick! ♥
Men först julstäd och fixande och så självklart fira advent, fixa barnens överraskningar ikväll och så måste vi ju baka pepparkakor! :-D
Barnen älskar att vara med och "stöka" i köket så i år har jag tänkt baka något juligt med dem varje söndag, för att fira advent. Så idag får det bli pepparkakor! :-D
Men utöver detta är allting lugnt. Och dagen idag ska också bli lugn så jag får vila lite och ha massa mys med familjen. ♥
Så vill önska er alla en riktigt mysig första advent! ♥


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback