Bra dag!

Har varit en riktigt bra dag på jobbet idag. Kom dit imorse och skulle egentligen städa över lagret men istället satte chefen mig på att lägga fram den nya brödleveransen så jag skulle bli klar innan öppning.

För idag skulle jag vara med en kollega och öppna samt vara med i kassan.
Så jag tänkte sweet! Praktikanten som var led i kassan igår stod länge bakom för att se och lära sig lite innan. Men inte jag inte! Nej..mig kastade de in i kassan direkt så det var bara att börja scanna, knappa in koder och göra det bästa av hela situationen! 
Och visst...nnågra misstag blev gjorda och några gånger fick jag be om hjälp men trots detta måste jag ha klarat mig riktigt bra då de tre kollegorna som hade ansvaret för mig gav mig massor av beröm både till mig och till chefen! :-D
Så hela dagen satt jag i kassan förutom 50 min på morgonen, 5 min mellanmåls paus samt 45 min lunch!
Någon eftermiddagsrast blev det inte då jag satt i kassan. 
Så...vad lärde jag mig idag? Jag kan koderna för drickesbackar, lösgodis samt naturgodis! ;-)
Jag kan även ta betalt med både kontanter och kort (både individuellt samt vid samma köp). Utöver detta kan jag nu även ta betalt mot faktura (de som arbetar inom kommum och betalar med speciella kort) helt utan hjälp!
Det sistnämnda har jag en kund att tacka lite för då hon återkom tre gånger idag och hade hur mycket tålamod som helst. Känns nästan som om hon kom tillbaka till mig med flit då det fanns andra kassor öppna! ;-)
Men det gör mig absolut ingenting då detta gav mig en riktigt bra chans att lära ordentligt och faktiskt klara av det själv! :-D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Så med andra ord har det varit en riktigt bradag och det var riktigt kul så hoppas verkligen jag får sitta i kassan snart igen!
Utöver jobbet då...ja då har det varit rätt lugnt. Kom hem och bytte kläder, håller nu på och tvättar upp lite och väntetiden mellan maskinerna spenderar jag med att spela på mobilen eller som nu...blogga till er! ;-)
Snart får det lov att bli kvällsmat för min del då jag nu börjar bli väldigt hungrig och sen blir det mest att ta det lugnt och samla nya krafter till morgondagens arbetsdag! :-)
Så...hur har er dag varit då? Hänt något roligt?

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback