Alla ❤:ans Dag!

Började dagen med kaffe i tystnaden och bakade scones, självklart hjärtformade, som jag och Juliette sen tog med ner och väckte älsklingen med. Sen åt vi allt det goda tillsammans i sängen. 😆

Sen förberedde jag den efterlängtade chili & lime marinerade potatisen. Blir ju bättre smak om den får stå och dra ett par timmar! 😃
Sen var det bakning av tårtbotten och så självklart tillverkning och dekoration av denna. Blev en vaniljbotten, fylld med vanilj och jordgubbskräm. Dekorerad med vaniljgrädde samt jordgubbsgrädde och självklart lite jordgubbar som är halvdoppade i chokladglasyr. 🎂
Till maten gick vi all-in på ett udda vis. 😜Så idag blev det en försmak av sommaren. Och nu längtar man ju ännu mer till solen och värmen!
Så grillade kycklingfiléer med grillad majskolv tillsammans med chilipotatisen. Och till detta blev det självklart en färsk sallad av isberg, gurka och spetspaprika! *jäklar vad gott det var* 🍴
Och nu har vi precis fikat tillsammans med svärmir. Och åter igen fick jag skit ont i magen av den där förbaskade tårtan! 😥
Men det gick över lika fort som det kom! 😆
Och så har jag fått VÄRLDENS finaste alla hjärtans dags kort och present av älskade Emilia! Älskar mina barn enormt! ❤ 
Tack älskade unge!!❤❤❤
Och nu vilar jag ryggen på soffan till massa musik och försöker samla kraft för att ta itu med disken...ännu en gång! 😑
Så..ja..det var allt från mig för stunden. Ha en fortsatt bra dag och sprid extra mycket kärlek så alla känner av det! 😉

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback