Ännu en...

...ny arbetsvecka. Tiden bara springer iväg ju!

Men det är positivt för det innebär att snart är våren här! 😜
Och med vår så är jag snart färdig med min utbildning! 😆
När jag påbörjade denna trodde jag verkligen inte att jag skulle tycka om att studera. Inte heller trodde jag att det skulle vara så roligt eller att det faktiskt skulle gå så bra för mig som det gör. 😀
Men kanske är jag mer mogen för det nu än när jag skulle gå gymnasiet, enligt någras åsikter, eller så beror det mest på att det är lättare att koncentrera sig och faktiskt göra något för MIN egen skull nu när barnen är så mycket större!
För ska man se på det i den vridna synen så valde jag att fixa mitt liv helt tvärtom emot vad man borde med att först skaffa barn, gifta mig och SEN utbildning och förhoppningsvis ett jobb! 😜
Men nog fasiken är det ovanligt, stressigt OCH tufft! Jag läser en 3årig utbildning på bara 8månader och det innebär att jag får slita riktigt hårt. Mitt minne har sviktat rejält, jag glömmer allting precis hela tiden...och tyvärr inte kommit in i allt detta så pass mycket att jag hittat en helt fungerande vardag med praktik, studier, barn, äktenskap, hemmet, vänner, familj mm...men jag är på väg och en dag så kommer det sitta! 😉
Fram tills dess får jag helt enkelt sänka, eller ja försöka, kraven på mig själv och samtidigt dämpa min vilja om hur saker och ting ska vara...eller snarare som jag vill att de ska vara. 😜
Och någon dag kommer jag vakna upp ur detta virrvarr och alla bitar kommer ligga på plats. Och när den dagen är här kommer jag tänka tillbaka på dessa månader och inse att allting är riktigt bra och fungerar för att JAG har fått det att fungera. Att jag nådde mitt mål och tränade mig själv till det maximala helt på egen hand! 😆
Och först den dagen kommer jag vara stolt över mig själv för att JAG klarade av detta. JAG fick en fungerande vardag. JAG nådde mina mål och JAG har det som jag alltid velat ha och fick det genom svett, träning, uthållighet, disciplin och resten tack vare min rena envishet! 😃😆
Men oj! Nu var tanken att jag bara skulle titta in i bloggen för att säga god morgon till er alla...blir dock inte alltid som man tänkt sig...och berätta om hur min måndag kommer se ut. 
Kort och gott...göra mig iordning med kaffe, frykost och kläder. Göra iordning lilltjejen med kläder. Åka till praktiken och sen hem! 😆
I eftermiddag är det planering som gäller. Det behövs för att få den kommande månaden att gå ihop. ☺
Och efter det är det nog dags kvällens olika bestyr innan sängen...
Så nu "hälla" i mig det sista kaffet och sen klä mig för snart mpste jag väcka liten! ❤ 
Så önskar er alla en bra start på den nya veckan! 😆

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback