Jösses...

....vilken dag!

Är slut i hela kroppen och vill helst av allt bara lägga mig och sova! *ZzzzZzzz*
På jobbet gick det i ett. Började dagen med att ta lite kaffe och töla med chefen och arbetskollegor i väntan på brödleveransen. 
Sen var det bara att fixa med allt bröd. Lägga fram i hyllor, prissänka, exponera samt ta hand om kylen för att få in så mycket semlor och semeltårtor det bara går. 
Efter det blev det brödorder, ett mellanmål och några snabba bloss innan jag tog kassa två telefonen och påbörjade att städa överlagret vid toapapper.
Sprang mellan hyllor, kassan, mejeriet och semelkylen för påfyllnad. Så höll det på fram till 11 för då var det dags att kolla vår bake-of, skriva en baklista och sen ställa mig och baka för att det skulle finnas rejält inför lunchrushen!
Sen fick jag lunch! *mumma*
Sen var det bara att fortsätta med överlager, kassa och fylla på semlor. I snitt har jag fyllt på kylen 3ggr/timme hela dagen. Vid 14.30 blev det ett nytt mellanmål innan det var dags att fylla på semlor och kolla vår bake-of igen. Passade då även på att kolla över brödhyllorna och plocka iordning lite efter kunder som drsgit runt i dem. Sen åter skriva en baklista samt planera morgondagens bröd då jag skulle plocka detta samtidigt som jag fixade med eftermiddagsbaket.
Sen in för att påbörja bakningen och brödplock. Passade även på att städa bakvagnarna så man slipper flera öppnade kartonger mm och oordning så nu är det lättare att hitta det man ska ha. 😆
Sen springa och hjälpa kassörskorna med priskontroller, fylla på semlor samt ut med det nybakade brödet mellan varven som plåtarna åkte in i ugnen. 
Och sen var dagen slut! Och jag lika slut med den. Missade första bussen (som jag brukar åka med) och nästa kom inte alls och den tredje var nästan 20min sen så hemma var jag inte förrän ca 17.40-17.45 och då blev det att fixa semlor direkt. Och kaffe till mig så klart! ☕
Och nu har vi fikat. Barnen kollar tv, spelar dator och annat. Maken sitter tillbaka vid sin dator och jag sitter här med min kaffe och försöker varva ner och stretcha ut min stela rygg lite. Det går inte riktigt så bra som jag skulle vilja. 😕
Så ger upp och fixar med andra viktiga saker istället.
Är ju trots allt dags att få lilltjejen klar för natten med kvällsmat, hår, tänder, packa ryggsäck och gympapåsr samt natta med sagostund!
Sen måste jag fixa morgondagens matlåda och förbereda inför matsäcken som sonen ska ha med sig på sin friluftsdag. 
När allt detta är gjort...då hoppas jag att jag orkar pallra mig in i duschen och låta dagens "stress" rinna av mig innan det äntligen blir sängen och efterlängtad sömn för min del! 😂
Ja...det var min dag! 😜
Hur har er dag varit? Lugnare? *hoppas det*
Likvärdig?
Och viktigaste frågan av dem alla...har ni ätit någon semla än idag? 😉😆

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback