Solen skiner...

...så trots atr jag vaknade redan 5.22, men lyckades somna om vid 7 till 8 30, så är jag rätt pigg och säger gärna:

Tror det är en del oro inför de kommande månaderna som gör att jag sover halvtaskigt igen. Så förhoppningsvis går det över snart! 
Börjar i alla fall denna dagen med kaffe och lite lugn tid för mig själv. Sonen sover, maken spelar dator och flickorna käkar äpple/morot framför tv:n i väntan på frukosten. ❤
Efter frukosten får det bli det vanliga som att fixa med disk, städa kök, köra igång en maskin med tvätt och sen göra oss iordning för dagen. Som vi kommer börja med att åka till Bergvik för att inhandla nya skor till lilla dottern. Förra veckan/helgen gick hennes vanliga vinterskor sönder....så då fick hon börja använda sina fodrade gummistövlar, med sockar i då de är en storlek för stora, men som jag skrev igår så gick de också sönder på väg hem från Jennie och Kimmy. Så bara att åka iväg och köpa nya. 😕
Sen ska jag göra semlor till familjen. Då blir maken glad! ❤
Har även en gammal mjölk så funderar på att steka massa pannkakor av den till lunch, frysa resten i matlådor till barn och make. Och efter det får det nog bli att försöka få ut alla i pulkabacken eller liknande. Har ju längtat hela vintern efter sol och mycket snö för just detta och nu är det äntligen så när jag är ledig och allt, så vill verkligen ut och leka lite med dem! 😆
Sen får det bli semlor till mellanmål och ikväll till middag blir det lite mys med nachotallrik som avslut på våran helg! ❤
Ja...det är planen för idag. Sen om det blir som jag planerat är en annan femma. Sällan planerna funkar då det oftast dyker upp något annat oförberett...men jag tänker lätt försöka! 😃
Men nu dricka klart mitt morgonkaffe innan det är dags att väcka sonen och fixa frukost!
Ha en fin dag allihopa...och NJUT av det fiba vädret när det äntligen är här! 😜

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback