Fredag!

Och man är äntligen ledig!

Jag har jobbat, och fick idag ta brödet samt gå efter en arbetskollegas schema dånhon var ledig och det var kort med personal. Det var trevligt att åter igen veta vad man ska göra och när. Och jag var nog eätt effektiv då jag t.om hann städa godislagret. Visst...alla andra kanske inte hittar där lika bra som mig. Men eftersom jag plockar godis oftare än någon annan så får de helt enkelt rätta sig efter hur jag vill att det ska se ut. Chefen tyckte det var bra! 😆
Jag fick även ett alldeles eget ansvarsområde idag, som jag kommer att ha så länge jag är kvar på Pekås. Mitt ansvarsområde är brödet och då även brödorder. ☺
Bäst av allt är att jag är den första praktikanten, någonsin, på Pekås som får ett eget ansvarsområde! 😆😃😁😀😄☺😊
Detta får mig att känna mycket glädje men även lite stolthet över mig själv! De verkar gilla mig och de verkar definitivt vara nöjda med mig som person och som arbetskraft, så snacka om att få en liten fin egoboost! 😀
Så kort och gott har jag haft en mycket bra, men intensiv, dag på jobbet!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sen efter bkev det att veckohandla. Det vlev en hel del så åter igen är kylen välfylld! *så skönt*
Vill också passa på att skicka en bamse, mega STOR tack kram till bästa Claes som var jätte gullig och hämtade mig, och varorna, och körde hem. Jag uppskattar det jätte mycket! ❤
Och nu är varorna inolockade, jag har fått i mig kaffe och nu har alla barnen städat klart sina rum. Så det är då dags för mig att ta disken för att sen dammsuga och skura innan det blir ledigt på riktigt!
Älsklingen är på väg hem från behravningen i Göteborg så med tur hinner han hem lagon till fredagsmyset! 😆
Annars får han helt enkelt missa början av det. 😜
Själv ska jag försöka få igång lite tvätt i maskinen och ta en dusch innan dess. Måste även försöka få tid till att leka med marsipan och baka bröd under helgeb. Helst ikväll men då vi inte direkt har några planer under helgen så fynkar morgondagen minst lika bra! 😆
Men nu...dags att städa! Ha det fint allihopa!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback