Inte som vanligt.

Blev ett konstigt mys igår för mig och maken. Efter en tredjedel av filmen ringde pojkarnas pappa och kolla om maken ville vara chaufför. Så det fick bli 10 min till på filmen sen drog älskling till skattkärr för att hämta honom och jöra vidare till Kil.

Tur vi hann äta klart smörgåsarna i alla fall. 😜
Sen såg vi klart filmen nör han kom hem igen. Vi hade valt att se "Dum och Dummare 2". Den var bra. Men inte alls lika bra som de andra. Tror jag kanske tröttnat lite på den barnsliga typen av filmer. 😉
Sen blev jag väckt av att maken nästan "kastade" bort mig när pojkarnas pappa ringde för skjuts hem. Måste ju erkänna att den väckningen inte var så behaglig. *hämden är ljuv*
Försökte hålla mig vaken tills älskling kom hem igen, så jag kunde somna om på hans bröstkorg, trots den brutala väckningen, men orkade inte och någon gång strax efter 01.40 somnade jag ändå. 😴
><><><><><><><><><><><><><><><><><><><
Och nu har jag precis vaknat av mina bråkiga luftrör. Hoppas det här vädret kan sluta slå om stup i kvarten så de hinner bli bättre mellan varven!
Tur klockan inte är hätte tidigt, för då had ejah inte varit glad. Men tror jag kan lyckas somna om en stund bara medicinerna börjar verka ordentligt. Fast lägger mig i så fall på soffan då Emilia är vaken. Så slipper man att hon väcker hela huset om det skulle vara något! 😃
Så...en ny dag och sista dagen på den här veckan. Själv ska jag tilllbringa den med disk, laga middag (kycklinggryta med ris) och så behöver jag ta bort naglacket (de fina som syster yster gjorde) för nu är de allt väldigt förstörda efter jobbet, trots flitigt användande av handskar, och så kommer svärmor i eftermiddag och ger mig härlig pedikyr. ❤
I utbyte får hon söndagsmiddag och fika! 👍
Annars blir det en rätt lugn dag, känner mig rätt trött och sliten så nåste försöka vila då mycket som möjligt inför den nya arbetsveckan med inbokade möten mm.

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback