WOW

Idag var bussen bara typ 8min sen...det går åt rätt håll! 😜

Så jag hann ända till skolgården innan jag mötte Emilia. I den här takten kanske jag faktiskt hinner in på fritids och hämta henne någon gång...i framtiden! 😛
Så med andra ord var jag hemma redan 17.20 idag och det innebär att jag och Emilia hunnit packa om gympapåsen (ta bort de gamla kläderna och handduk för att ersätta med nytt), packat ryggsäcken med övernattningskläder och böcker, plockat ordning på hennes rum, ätit kvällsmat, borstat tänder och hår, bytt om till nattkläder,  fikat med varm oboy (kaffe för min del) och lite pepparkakor samtidigt som vi gjorde veckans matteläxa samt lite läskäxa!
Och nu ligger hon i sängen och lyssnar på sin godnatt saga som hennes storasyster är sååå gullig att läsa för henne ikväll! ❤
Själv sitter jag här, planerar veckans inköpslista i väntan på ett samtal angående skjuts samt meddelanden angående biobiljetter mm inför premiären av filmen "50 shades..."
Men än en gång verkar allt strula...😕
Så vi får väl se hur det blir med allting. När man kollar hemsidan så går biljetterna rätt fort...åtminstonde de med vettiga platser så vill helst få detta klart idag så man kan lägga det bakom sig och sen bara se framåt...och längta...massor! 😆
När godnatt sagan är klar så ska jag fjäska för min dotter och se om jag kan få en axelmassage...som avslappning efter de sista dagarna samt lite extra inför morgondagens monster pass på jobbet! *vore sååå skönt*
Och efter detta får det bli att prata lite med sonen, tiden räcker inte riktigt till för detta under veckorna känner jag, och försöka peta i mig själv lite kvällsmat innan jag stuper ner i sängen för en natt med massor av sömn (förhoppningsvis)! *skönt*
Ska väl försöka avverka någon vettig syssla innan dess också. Plus messa svärmor angående läxläsning imorgon för liten.
För övrigt så har den här dagen gått bra. Jag fick ta morgonbrödet imorse och då även lägga order för första gången. Det var roligt ich enklare än man kan tro. Dock svårt att beräkna hur mycket som behövs..men jag hade ju bra hjälp idag!
Sen fick jag hjälpa till att ansvara för mejeriet tillsammans med en av kassörskorna, då den ansvarige är ledig idag, och efter detta blev det småplock, lunch, möte med läraren (vilket gick riktigt bra-långt bättre än jag förväntade mig). Fickbdå även veta via henne att de på pekås är riktigt nöjda med mig. Har inte fått varken positiv eller negativt ifrån dem så har inte riktigt vetat vart jag står eller vad de tycker. Så det förgyllde dagen lite extra och kändes riktigt bra då jag faktiskt verkligen kämpar och gör massor av mitt arbete plus mycket av andras arbete UTAN minsta gnäll eller misstycke. 😆
Så nu har mitt "ego" höjts lite, arbetets rolighet höjdes lite och jag har även fått massa nya uppgifter att bita i tills nästa möte. *gött*
Efter mötet blev det i alla fall mer mejeri, lite kassa, hjälpa de andra att packa upp varor, städa undan lite och sen...ja sen var dagen slut! 😆
Nä! Godnatt sagan slut så nu ska jag tigga massage! Hej svejs!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback