Är dagen...

...snart slut eller?

Började dagen med att få i mig kaffe, få barnen klara för skolan och mig själv klar för jobb. Fick lite tid över så kollade en hemkunskapsläxa med Theodor innan jag insåg att mitt periodkort på bussen gick ut kl 4 imorse...så fick ta en rask promenad till Universitetet för att ladda mitt busskort så snart tjejerna hade knallat iväg till skolan.
Han med bussen som gick 8 så var ombytt, instämplad och redo för jobb 8.23! 😃
Skulle egentligen ha jobbat i de nybyggda rummen idag, då de ska hyras ut på onsdag, men hotellet var överfullt så en annan tjej fick ta det (som egentligen var ledig) så fick jag hoppa in på våningarna.
Var MASSOR av rum som skulle helstädas, och då det varit helg så var se extra "skitiga" så jösses vilken tid det tog att bara städa ett. Dock gick nästan hela 1:a timmen åt till att fylla städskrubben med grejor som saknades så hann bara 2 rum innan frukostrasten. 😕
Sen blev det bara 6 rum till innan lunch och efter lunch hann jag bara med 4 rum innan jag slutade. Så kort och gott hann jag inte ens en våning idag då det var så mycket städjobb i varje rum. 😣
Och då jobbade jag ändå till ca 14.50 idag.
Efter jobbet mötte jag upp Juliette, såg David med så snodde mig två kramar! ❤ 
Sen blev det Konsum för inköp av grädde, ta ut pengar till Juliette (för majblommor), möta Claes och finaste BeccaBus för att sen åka hem (var hemma ca 15.20), koka kaffe, duka, ta emot Emilia, vispa grädde och sen fika med de bästa!

Sen var det bara att tömma och plocka i diskmaskinen, fixa matlådor tills imorgon, plocka undan lite papper och reklam, torka rent köksbänkar, spis, kakel, köksskåp, lådor, hjälpa Emilia med matteläxan, gå ut med sopor och sen dammsuga hela lägenheten (vilket jag skulle ha gjort i torsdags men tappar suget efter 2 dagar och man har dammsugit ca 50 rum, maken erbjöd sig då att ta det på fredagen...orkade inte vänta längre!)

Nu är Emilia helt klar för natten, Juliette på väg till Konsum med en kompis och jag själv funderar på att ta en snabbdusch innan makrn kommer hem från sitt jobb och det åter igen är dags att ställa sig i köket för att fixa kvällsmat till oss två...jag är hungrig och jag vet att han kommer vara hungrig när han kommer hem!
Sen...är det ÄNTLIGEN kväll!!! 😆

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback