Årets första...

...grillning har vi nu gjort! 😃

Extra gött med lite extra när det är valborg också. 
Så...vad åt vi idag då? 
Jo vi gjorde hemmagjorda burgare av nötfärs, lök, peppar och salt. Dessa serverades med frisco bröd, tomat, gurka, sallad, bacon, cheddar, ketchup, senap och dressing. 
Och grillar man så bara MÅSTE man bara ha majskolv med smör och salt.
Som extra hade jag gjort egen klyftpotatis, marinerad med chili och lime! *dreglar*
Pricken över det hela blev lite kall bearnaisesås och tzatziki.
Såååå jävla GOTT!!!

Uppenbarligen så gillade barnen detta också. Själva burgarna blev stora då jag gjorde 8 st av 1.2kg färs. Så generellt blev varje burgare på ca 150g. Bara köttet då....
David åt hela sin. Juliette åt nästan hela (David åt resten), Emilia åt nästan 3/4 av sin. Maken orkade en och jag åt en halv (David åt resten av min) och Theodor åt 2 hela! 😂😂😂
Så...ja...familjen är i alla fall mätta och belåtna!

Efterrätt blev det med. Pinocchiotårta fylld med vaniljgrädde och skivade bananer. David och Theodor åt dock inget då de inte gillar matäng längre. Men men...de åt så mycket mat så de behövde väl ingen efterrätt heller. 😉😂

Nu har precis allt blivit avdukat, diskmaskinen går och bordet är rent.
Emilia har packat sina övernattningsgrejor och har gått till Zion. Juliette har gått till Lollo och David väntar på bussen för att åka till stan och "hänga" med kompisar. ..enligt honom nykter med hemkomst i tid. Enligt mig...ska bli spännande att se! 😂😉❤😍
Theodor och maken sitter vid sina datorer och jag sitter här...skriver till er samtidigt som jag lyssnar på Davids "tjatter" i telefon. 😜

Om ca 30min kommer vänner till oss för en kväll med prat och någon cider och öl.
Ska bli gött att få umgås lite. Och då de flyttar i sommar så är det lika bra att passa på. 😢

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Veronica Wallgren

Åh vad gott! Det är så himla gott med grillat :)

Svar: Ja det var riktigt gott. Och jag måste hålla med dig Grillat är bland det godaste som finns! 😃
Cinderellamum

Postat av: Matilda Berlin

Nämen herre vad gott! Vi körde faktiskt grillpremiär på engångsgrill för nån vecka sedan, men riktig premiär hade i
vi ikväll med =) sååå gott!

Svar: Härligt! 😊
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback