Hallon & Choklad Muffins

Dessa bakade jag till eftermiddagsfikat. 😊


Ingredienser:
50g smör
1dl mjölk
2 Àgg
2dl socker
3dl vetemjöl (knappt)
1,5tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
4-6msk kakao (beroendes pÄ hur skarp smak)
3dl frysta, otinade, hallon

Gör sÄ hÀr:

1. VÀrm ugnen till 225°C.
2. StÀll ca 10-20 formar pÄ en plÄt.
3. SmÀlt smöret och hÀll i mjölken, den kan
    gĂ€rna bli varm.
4. Vispa Àgg och socker pösigt.
5. TillsÀtt den varma smör & mjölk blandningen
    samt smaksĂ€ttning, sĂ„som vaniljsocker och
    kakao.
5. Rör ner mjölet, blandat med bakpulver.
6. Blanda i de frysta hallonen med hjĂ€lp av en 
    slickepott.
7. Fördela i formarna. Jag brukar anvĂ€nda en 
    glasskopa, det funkar sĂ„ smidigt! 😉
8. GrĂ€dda i mitten av ugnen. 
    SmĂ„/normala: ca 10min.
    Stora: ca 20-25min.
9. NĂ€r de svalnat kan ni pudra dem med lite
    florsocker om ni vill. Men Ă€r lika goda att Ă€ta
    utan!

"SMAKLIG FIKASTUND!"

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Veronica Wallgren

Åh vad gott!

Svar: Ja riktigt mumma!
Finns inte mycket som Ă€r bĂ€ttre Ă€n just hallon och choklad tillsammans. 😆
Cinderellamum


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback