Snart vila!

Dagen har åter igen gått i ett. Skulle sluta jobba 13.30 idag men kom inte ifrån förrän ca 14.45.

Direkt till bussen, messade Malin när jag satt på bussen. Väl hemma blev det att plocka undan på reklam, prata med dottern, tömma och plocka i diskmaskinen, tömma och gå ut med sopor, torka rent spis, fläkt, bord och bänkar samt damma hela ovanvåningen. 
Sen kom Malin och Claes så blev lite kaffe och massor av prat! ❤ 
Var riktigt skönt med en paus och att få sitta ner en stund och verkligen varva ner! 😉

När besöket gick så blev det att skrubba alla toaletter, handfat, badkar, dusch, speglar, tömma sopkorgar i våtutrymmena, skura badrummet, få Emilia att städa klart sitt rum, hänga in barnens nya kläder, städa efter barnens matlagning, fräscha upp mig, byta kläder, plocka undan i hallen, få i Emilia kvällsmat och få henne att göra sig iordning för natten. Har även skrivit matsedel och inköpslistan inför imorgon samt beställt "grundentpresent" till sonen och skolavslutningskläder till Juliette. Bara finskor till Emilia kvar! 😆
NU är allt detta klart och jag vägrar göra mer städjobb idag!

Istället ska jag ställa mig i köket och fixa morgondagens matlådor och sen fixa kvällsmat till mig och maken, är hungrig så vore gott med lite i magen när han kommit hem och duschat då!
Efter det lär det väl bli att "städa" köket ännu en gång....*suck*

Hur har er dag varit då? Hann ni njuta något av solen under dagen, eller har ni lika stor otur som mig och får mulet mm så fort ni kommer ut från era dagsaktiviteter?
Här har det åskat en del....enligt Facebook...själv har jag inte märkt någonting av det. 😂
Dock måste jag säga att vädret är bra mysko, går från strålande sol till regn, åter till strålande sll för att sen vända till extremt mulet med starka vindar....när kommer den riktiga vårvärmen för att stanna? *längtar*
Nä...luka bra att ställa mig vid spisen innan jag blir för trött för att orka göra något mer alls...egentligen är jag redan det...men vill inte gå hungrig imorgon. 😢

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisbeth Falk

Rejäla smällar här med stora hagel. Kram.

Svar: Oj då!
Här har jag inte märkt av någonting sånt alls. ❤
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback