Asiatisk kyckling med Lime

4 portioner
Tillagningstid: max 30min
Svårighetsgrad: 🍴🍴
Styrka: 🌟

Ingredienser:
4 portioner ris (vi valde jasmineris)
4st kycklingfiléer
1msk olja till stekning
1 burk koksomjölk (lätt) (vi tog vanlig då det var den vi hade råkat köpa)
1 hönsbuljongtärning
1 påse frysta wokgrönsaker
1 lime
Salt och peppar

Strimla kycklingen i tunna strimlor. Hetta upp oljan i en panna och fräs kycklingen i ett par minuter.
Tillsätt kokosmjölkem och buljongtärningen - koka ihop ca 5min.

Häll i grönsakerna, rör om och låt det koka på svag värme ca 5min.

Smaka av med rivet skal och saft från lime. Krydda med salt och peppar.

Koka riset enligt anvisningarna på förpackningen.

Vi använde dessa wokgrönsaker i vår rätt, då vi har erfarenhet av att de är goda samt lite extra kryddiga. Dock försvann den heta smaken idag så gillar ni stark asiatisk mat kan jag rekomendera en del peppar (gärna vit) och extra chili. 😀

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback