Bra dag!

Idag har det varit en mycket bättre dag. En "vanlig", glad, sprallig och busig Becca har vi haft.
Hon vaknade strax innan 7. Vi åt frukost vid 8, hon ville inget ha, sen gjorde jag oss iordning och tog med mig liten på en busstur till Netto för att handla lite extra billig mat (2kg fläskfilé, 2 skogaholmslimpor, 2kg kycklingfilé, 2 falukorvsringar, 20 pack ägg, lördagsgodis, bananer) för bara 376kr! *me like*
Medans jag och Becca åkte till Netto var mina barn hemma (ensamma med Emilia när jag lämnar parken) för första gången. Målet var att de skulle städa sina rum innan vi kom tillbaka - vilket de hade gjort, ALLA TRE! *chockad* 😀
Så in med varor, lek med Becca, fixa lunch och lägga liten för middagssovning innan jag gav mina ungar en varsin rejäl skål med glass och chokladsås, toppade med strutar. Gissa om de var glada över denna extra belöning efter att de varit så duktiga när jag lämnade dem en timme. ❤

Eftermiddagen bestod av mellanmål, glass (ja, mina barn fick mer de också), utelek, innelek, tv, fixa med sopor och disk, dammsuga, skura, sopa altanen och fika med Malin innan det var dags för Becca och Emilias kvällsbad, kvällsmat och nattning.
Tänk vad roligt det är att bada! 😂😍❤

När liten låg så kollade tjejerna på tv:n i lugn och ro. Jag själv plockade i köket innan jag bestämde mig för att ta en kvällspromenad, klockan var ju ändå inte så mycket-bara 19:15.
Så kollade med maken att allt är lugnt innan träningsskorna och en varm tröja åkte på och sen gick jag.
Ja..jag passade på att plocka pokémons på vägen och en del bollar m.m, plus att jag lyckades kläcka 4 ägg.
Var rätt förvånad, men insåg sen att jag hade ju faktiskt varit ute och gått i ca 1,5 timme, tagit hela 21 pokéstops och 29 pokémons och detta resulterade i en powerwalk på nästan 9km! 😆😃

Men nu är jag helt slut i benen och fötterna och har precis fått mig fräschare och kkädd i pyjamasen. P-piller intaget, vatten uppdrucket, kvällsmackan fixad.
Så ligger i sängen, äter och skriver till er samtidigt som tv:n går på kanal 6 i väntan på att maken ska komma ner och göra mig sällskap.
Så med detta säger jag tack för mig, och önskar er alla en riktigt God Natt! 😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback