Inte så lat 😂

Nä, jag kommer inte på några roligare överskrifter, tror det kallas idétorka! 😜

Idag har jag gjort allt annat än att lata mig, tycker jag i alla fall.
Det här är min "to-do-list" som jag avverkat idag, precis klar...vad är eran åsikt; Lat? Inte lat? 😁

✔Rengöra alla ventiler
✔Rengöra alla handfat
✔Rengöra badkar
✔Rengöra under badkaret
✔Rengöra alla toaletter
✔Rengöra duschen
✔Tömma badrumssopor
✔Rengöra alla innerdörrar
✔Rengöra alla dörrkarmar
✔Rengöra väggar (de med behov)
✔Spindelnäts bekämpning-ta bort från
tak och hörn
✔Putsa alla speglar
✔Rengöra kökskakel
✔Dammtorka överallt
✔Rengöra tv-apparater och
datorskärmar
✔Sopa balkongen
✔Städa undan på balkongen
✔Sopa altanen
✔Servera mig själv frukost
✔Rensa whiteboardtavlan
✔Rengöra whiteboardtavlan
✔Ta in posten
✔Sopa framsidan
✔Promenad till Välsviken
✔Veckohandla
✔Packa in alla varor
✔Klä mig och fräscha upp mig
✔Strimla kycklingen
✔Slänga alla "städsopor"
✔Laga mat
✔Äta lunch
✔Fixa matlådor
✔Dammsuga hela lägenheten
✔Skura hela lägenheten
✔Kolla när David kommer
✔Dubbelkolla morgondagens besök
✔Tömma och plocka i diskmaskinen
✔Rengöra alla bord och bänkar
✔Rengöra spisen och fläkten

Ja...vad säger ni? 😂

Så nu är det renare här hemma. Det känns riktigt skönt faktiskt!
Så nu längtar jag efter egentid, som innebär, en rejäl dusch och "skönhetsvård" *hoppas*

Maten idag var kanongott! En asiatisk kyckling med lime. Serverades med ris.

Själv tyckte vi lätt det kunde varit starkare, men kommer garanterat göra detta föer gånger; fast med mer kryddor! 😉
Ska ge er receptet sen, när golven torkat så jag kommer in i lägenheten igen utan att göra fotavtryck. 😂

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback