Helg!

Fredagen gick i ett, men ändå inte.
Började dagen med kaffe och få barnen redo för skolan. Sen fixade jag de allra sista julklapparna vilket innebär att jag nu är KLAR! 🎁
Sen ta den sista disken, gå ut med sopor, ringa samtal, bädda alla sängar, plocka undan i barnens rum, skriva klart inköpslistan, powerwalk, veckohandla och sen hem för att slänga in varorna och kramas med älskade syster yster och mamma som kommit! 😍❤👭👄💋❤💓💕💖💘💟💝💞😀😁

Sen var det dags att fixa mat! Hade planerat kassler med potatis, sallad och gräddfil. Men fick steka pannkakor vid sidan om då David kom tidigare än planerat, med en kompis, och inte ätit i skolan.
Gott var det med mat i magen! 😃

Syster hade en kompis med sig från England och han gav oss så fina gåvor. Inget man är van vid och verkligen inget som är ett måste. Men så snällt, omtänksamt och gulligt av honom.
Vin och minions till mig och maken. Kan ni gissa vem som fick vad? 😉

Emilia fick en parfym, Juliette ett par jeans, Theodor en radiostyrd drönare och David fick en rejäl Hugo Boss parfym (kombinerad 18års present).
Tack SNÄLLA Shaun och syster för allting! ❤

Sen kom Claes och lämnade Becca, skulle vara barnvakt medans de bastar.
Så det fick bli kaffe och pepparkaksmums. Gott var det!
Sen drog syrran till stan och mamma gick till svärmor så jag tog och plockade lite samtidigt som jag myste med mitt lillhjärta! ❤

Sen blev liten hämtad. David drog till stan, syrran kom hem och jag själv...ja jag var snortrött.
Men det var verkligen alla så kvällen blev lugnt med nagelvård, prat, dagens kalendersaga tillsammans med Emilia och när David kom hem vid 23 så blev det sängen för oss alla. 😴

Lördagen var lite lugnare. Flickorna och jag tog en lugn morgon fram tills julkalendern började på tv:n. Då tittade vi på det och sen blev det att fixa frukost.

Efter frukosten gjorde vi oss alla iordning och jag påbörjade maten (varvat med att översätta mellan Shaun och Emilia. 😂

Sen valde syrran att de skulle äta mat innan de drog till stan, så var bara för mig att duka och koka pastan till köttfärssåsen.
De andra gjorde sig klara med det sista medans jag tog disken och städade köket. Sen åkte syrran och Shaun tills tan med bägge mina tjejer. Theodor drog till skatehallen och David var på skolan på dens öppna hus för att sen följa med en kompis på middag.

Så maken och jag tog en promenad med pokémonjakt och sen värmde vi oss lite hemma innan vi drog till stan och mötte upp syster och company, för att se ljusshowenpå wermlands operan.

Den var faktiskt riktigt fin och mysig att se. Emilia var helt hänförd och utbrast många "wow". 😍

Sen åkte vi alla hemåt för att ta kvällen och syster skulle göra sig iordning för en utekväll med vänner. Jo jag var medbjuden men vår ekonomi klarar inte det just nu och kändes fel att låta syster betala så jag stannade hemma och såg en film med maken istället. 😍

Fick sällskap av David till filmen med. Han satt mest och väntade på att klockan skulle bli midnatt plus en sekund så han ÄNTLIGEN är 18år! 😂

Tänk vad lång väntan kan kännas mellan varven. 😂😍😘😜
Eftrr filmen gick vi och la oss och tvärdäckade allihopa. Blev sen väckt när syster kom hem, slumrade om vartannat en timme men gav sen upp och gick upp. Småslumrade sen på soffan i några timmar. Men vid 7 sket jag i det helt och omfamnade den nya dagen. Den stora dagen....den efterlängtade dagen (av sonen i alla fall). 🎁🎂🎉😍😘❤

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback