Lång dag.

Vaknadr flera gånger under natten och när klockan väl ringde på morgonen kändes det som om man inte hade sovit alls. 😴


Men bara att bita ihop och påbörja dagen så på med kaffe och igång med tvättmaskinen. 😥

Oavsett hur trött jag var så botade kaffet och den kalla luften detta rätt snabbt. Så få i barnen frukost och få dem köara för skolan så man kunde se dagens avsnitt av Selmas Saga. 😍

När de sen hade gått blev det att göra mig iordning, äta frukost själv och den en powerwalk på 45min. Hem tillbaka (då mobilen dog) och äta lunch medans mobilen laddades upp igen. 
Sen blev det en promenad till konsum för viktiga inköp och sen när jag kom hem satte jag igång med förberedelserna för att rulla köttbullar...inser då att jag glömde köpa kryddpeppar, så inväntar Emilias hemkomst från skolan och ber henne cykla till affären. 
Inte nog med att hon var 30min sen från skolan så tog det henna en timme att cykla till affären och hem...och då köpte hon ändå inte kryddan för hon glömde vad hon skulle ha medans hon och hennes kompis handlade annat.
Så när hon kom hem var det bara att klä på mig och gå tillbaka till konsum...igen. 😣
Sen kunde jag ÄNTLIGEN rulla de förbaskade köttbullarna! 😂

Inser dock att de inte kommer räcka så får köpa mer köttfärs och göra fler. 😦


Men men...sonen drog till skatehallen för att inviga sina hemlagade skateskor...med limpistol och självklart med glitterstiften. 😂
Absolut det fulaste jag sett men jag gillar hans uppfinningsrikhet! ❤ 

Kan ju meddela att det dock INTE funkade speciellt bra då de släppte och fastnade i griptapen. Så rekommenderar inte att laga skorna med linpistol. 😉


Flickorna drog på fotboll och jag själv tog itu med sista tvätten för dagen samt disken innan maken kom hem. 

Sen blev det mest lugnt och på kvällen var det stjärnklar himmel med en måne så skarp! Måste bara säga att jag tycker det är såå vackert! 

Glodde på datorn, läste kalendersaga för lilltjejen, nattade barn och nu är det dags att krypa ner i sängen för min egen del. Är sååå trött just nu! 😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback