Lång vecka...

...men den gick snabbt på samma gång. 

Generellt har det varit en rätt lugn vecka med det vanliga. Varje morgon samma morgonbestyr innan vi tittar på julkalendern och sen åker barnen till skolan. 

Måndagen bestod av soffa och filmer för min del. Var så sjukt trött efter helgens firande och besök så orkade verkligen ingenting. Så gissa om jag var glad över matlådor i frysen då. 😂

Tisdagen började på samma sätt och sen när barnen gått till skolan blev det frukost till ännu en julfilm i soffan innan jag plockade och tvättade här hemma. Promenad, disk, mer plock och sen mellanmål och få iväg tjejerna till sin fotbollsmatch. 

Medans de var där passade jag på att klä julgranen och barnen var så glada när de kom hem och såg den på plats. Och självklart längtar de nu ännu mer efter julafton. 😉

Under veckan som gick så fick Emilia med sin uggle-lampa hon gjort i skolan. Den är såååå himla mysig! *love it*

Onsdagen gick av bara farten. Barnen umgicks med kompisar och här hemma gjorde jag mest det vanliga. Så rätt lugn dag. 

Torsdagen börjas det med planering av matsedel, inköp, städning av barnens rum samt förstädning här hemma. 
Vid 14 tiden sarr jag på balkongen och "njöt av det mildare vädret" men gissa om man blir snopen när man ser månen så klart så pass tidigt. 😨

Maken jobbade över så det blev en väldigt sen powerwalk för min del. Kom inte ut förrän närmare 19.30 tiden.

Men det var trots mörkret inte särskilt kallt ute. Utan snarare rätt behagligt. Så passade på att strosa, ringa svärmor och bli vettskrämd av en katt. 😂
Den hoppade ut ur skogen rakt framför fötterna på mig. Jag var inte beredd så hade jag inte varit i telefon så hade jag nog lätt skrikit rakt ut. 😅
Men den var såååå söt! Sååå kärleksfull och kelsjuk! Och när jag satte mig på huk för att klappa den så kröp den upp i knät och när jag ställde mig upp sträckte den sig emot benen. Åh! Jag hade lätt kunnat ta med den kissen hem! 😍

Måste erkänna att jag saknar atr ha katt väldigt mycket. För en tjej som är uppväxt med katter och som verkligen älskar dem så är det inte alltid så lätt att vara gift med en pälsallergiker. Så kan ju erkänna att jag hade kunnat stanna och kela med skrämsel-katten i flera, flera timmar! ❤ 

Men hem kom jag...och ja...utan katten. 😂

Tog en dusch och åt lite kvällsmat innan det fick bli sängen. 
Fredagen var som vilken fredag som helst...men ändå inte....
Mamma fyllde år men hade tyvärr ingen möjlighet att åka och gratta henne så i år fick det bli ett blogginlägg, FB inlägg och telefonsamtal. Och så får hon presenten när hon kommer till jul. ❤

Annars blev det att gå till Ica för denna eviga handling. Hem med varorna, en promenad och sen förberedde jag mat. 
Maken och jag åt middag tillsammans och såg något avsnitt. Blev inte riktigt som jag hade tänkt eller planerat. Men antar att det lätt blir så när man har barn
 😂😍❤
Men lite mysigt var det. På menyn stod det plankstek...dock utan plankor då vi inte äger några. Men det funkade lika bra ändå. 😉

För övrigt var lördagen mest lugn. Julkalender, adventssagor, mys med barnen, kalas, planering, disk, sopor och matlagning.


Hoppas er senaste vecka varit lite mer händelserik än min.
Men så här är mitt liv. Det ser för det mesra likadant ut. Och det är okey...så länge det inte håller i sig alldeles för länge. 😉

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback