🎍 Luciadagen 🎍

Efter de vanliga morgonbestyren sĂ„ blev det en kortare promenad för att se Juliettes luciatĂ„g. Det var fint och de var jĂ€tte duktiga! đŸ˜â€

Juliette hade nĂ„gra rader att sĂ€ga och ansvar för att tĂ€nda det fjĂ€rde ljuset. HĂ€rligt att se dem med lite mer ansvar. 

Efter detta blev det hem för att peta i mig en smörgĂ„s, ringa ett samtal till bovĂ€rden, se en film och fortsĂ€tta med tvĂ€tten. 

Sen kom vaktmÀstaren sÄ vi fick nya brandvarnare och en ny kontroll av elementet i Emilias rum.
Efter detta blev det lunch. KöttfĂ€rssĂ„s med pasta stod pĂ„ dagens meny. Gott men lite uttjatat. 😕

Sen blev det att fixa disken, ta emot Emilia, fixa mellanmĂ„l. NĂ€...inget nyttigt mellanmĂ„l utan varma kanelbullar mdd mjölk. 😀

Sen fixade jag med att torka rent medans Emilia och hennes kompis la upp pepparkakorna i en korg lite fint inför kvĂ€llen. 

Sen blev det att koka kola. Blev tvĂ„ satser. Den första blev stenhĂ„rd och lite brĂ€nd. Den andra hĂ„rdare Ă€n jag vill ha den men Ă€ndĂ„ inte stenhĂ„rd. 😱

Och nu fĂ„r det vara. Tur barnen gillar dem i alla fall! 😂😉
Dock ÄLSKAR jag sleven med inbyggd termometer som jag fick av svĂ€rmor förra Ă„ret. Och knĂ€cktratten...DEN ÄR GUDOMLIG! FörstĂ„r vad folk menar och jag förstĂ„r att den rekommenderar den varmt och jag fattar inte varför jag inte skaffat en tidigare...för typ 15Ă„r sen redan nĂ€r jag började göra sĂ„dant. 😂
Men men...Ă€r man envis...ja dĂ„ fĂ„r man kanske skylla sig sjĂ€lv nĂ€r saker inte gĂ„tt som man velat i alla dessa Ă„r. 😳

Sen blev det lugnt en liten stund innan det var dags att göra flickorna iordning för kvÀllens luciafirande.

Hade frĂ„n början planerat ett luciatĂ„g pĂ„ gĂ„rden med alla barn. Men var sĂ„ pass mĂ„nga som inte kunde vara med sĂ„ de kvarvarande vĂ„gade inte lĂ€ngre. IstĂ€llet blev det att knacka dörr, önska god jul, bjuda pĂ„ hembakade pepparkakor och för vissa...sjunga en melodi. 
Barnen var sĂ„Ă„Ă„ fina och de var sĂ„Ă„Ă„Ă„ duktiga! ❀

Och nu Ă€r detta firande över för i Ă„r. SĂ„ vi har precis vĂ€rmt oss i soffab till julkalendern (igen) och nu Ă€ter tjejerna kvĂ€llsmat. 

Theodor Ă€r i skatehallen och min stackars make har inte kommit hem frĂ„n jobbet Ă€nnu. Blev en del övertid idag. ❀
Men snart fĂ„r det nog bli kvĂ€llen hĂ€r och samla kraft inför en ny dag...med nya Ă€ventyr...förhoppningsvis. 😉

Permalink AllmÀnt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback