🎍 VĂ„r 3:e advent 🎍

Vaknade rĂ€tt tidigt imorse. SĂ„ spelade pĂ„ mobilen, drack kaffe, fabriksĂ„terstĂ€llde och ominstallerade Emilias mobil (hon har problem med lagringen) och sen sĂ„g vi dagens avsnitt av julkalendern. 


MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€lskar Ă„rets kalender. Och jag Ă€lskar att se detta med barnen varje dag. Är sĂ„ mysigt! ❀

NĂ€r avsnittet var klart var de ivriga pĂ„ sina kalendrar för att se vad de fick för godis/smink denna morgon. Och efter dessa öppnade de förvĂ€ntansfullt dagens paket i den kalendern jag gjorde Ă„t dem till advent. 😇

Efter detta fick der bli frukost, disk och torka rent köket. Dock fick jag skitont i magen sĂ„ la mig i sĂ€ngen tills det gick över. DĂ„ bytte jag om och tog en rejĂ€l promenad. 

NĂ€ ingen katt som skrĂ€mde mig denna gĂ„ng. 😉

NĂ€r jag kom hem var det bara att förbereda och pĂ„börja maten sĂ„ vi kunde Ă€ta vid 12-13 tiden. Och efter maten stĂ€dade jag rent, satte igĂ„ng diskmaskinen och förberedde för barnens aktivitet...pepparkaksbak! 👍

Först ut var Emilia dĂ„ de andra tvĂ„ var tvugna att dela ut reklamen först. 😂

Theodor blev klar först med sin reklam sĂ„ han fick baka hĂ€rnĂ€st. Dock hade han vĂ€ldigt fullt upp med att smaka pĂ„ degen och han ville absolut inte dekorera kakorna (saknar tydligen tĂ„lamod för detta) sĂ„ det fick jag ta pĂ„ mig. 😅

Sen kom Juliette hem lagom tills Theodor var klar sĂ„ det var bara för henne att tvĂ€tta sig och sen baka en liten kaka...eller flera! 😉

Medans de gjorde sina kakor fina passade jag pĂ„ att fixa med disken (igen) och skriva lappar till grannarna. MĂ„ste erkĂ€nna att mina fingrar var rĂ€tt trötta efter att jag handskrivit 20 lappar. 

Klippa isĂ€r dem, dela ut dem, stĂ€da klart köket och sen lĂ€gga ihop alla kakor för att torka. 

Jag mĂ„ste sĂ€ga att barnen  (och jag) har kĂ€mpat hĂ„rt och de har gjort sĂ„Ă„Ă„Ă„ fina pepparkakor! 😍

Sen kvĂ€llsmat, avsnitt med maken, fĂ„ Emilia klar för natten, adventssaga, natta henne, kolla reklam, messa vĂ€nner och nu ligger jag Ă€ntligen i sĂ€ngen, med bortdomnade fingrar (efter allt skrivande) och lĂ€ngtar efter sömn. 


Men vi har i alla fall haft en jĂ€tte mysig 3:e advent och jag hoppas alla ni haft det ocksĂ„! ❀

Men nu Ă€r det nog dags att sĂ€ga God Natt för min del. Är en ny vecka och en ny dag imorgon som kanske innehĂ„ller nya Ă€ventyr. 😉

Permalink AllmÀnt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback