Mätt och belåten!

Då har vi ätit mat! Idag blev det vår favorit gryta gjord på fläskfilé. Lovar att receptet kommer! 😃
Disken är omhändertagen och köket någorlunda städat. Så nu ska jag bara låta maten sjunka lite innan jag gör matlådor av det som ät kvar...men fy helskotta vad matlådor det kommer bli!
Undrar när jag ska lära mig att laga mindre mängd. Känns alltid som om jag lagar mat till ett helt kompani! 😨
 
Men men... det gör inget. För då innebär det att jag slipper laga lunch flera dagar när jag och maken är hemma själva på vardagarna! *gillar*
Resten av dagen har jag inga större planer. Så antingen ta en härlig promenad i solskenet? Eller städa det jag aldrig städade igår? Eller spela spel på mobilen och lyssna på min musik som kommer ur högtalarna? Eller kanske se om man kan hitta på något annat...eller bara vara!? 😉
Jaja...det löser sig. Nu fixa min vila på maten och se till att ni får recept på grytan!
Ciao! 👄 
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback