Morrn Morrn.

Det första man gör är veckosången från tv:n o vardagsrummet då lilltjejen kollar på Barnkanalen. 🎵🎶🎼

Själv har jag precis sprayat näsan och väntar nu på att kunna andas ordentligt medans kaffet brygger klart. ☕
Tyvärr mår jag inget bättre idag. Känner mig febrig, men är jättekall. Näsan är tät och rinner om varannat och halsen...ja den har slutat klia...men är nu tjock och sträv. 😥😧
Vill verkligen inte vara, eller bli, sjuk. Tycker inte jag har orken för det just nu. Vill bara må bra och hitta min väg tillbaka. Men men...man får inte som man vill oavsett hur mycket man önskar! 😉
Kaffet blev precis klart, så ska hämta mig en mugg så är jag snart tillbaka........
Så där ja! Nu kanske man snart är "normal" och vaken igen!
Ja just det. Lördag idag...det innebär att köra Emilia på kompisens kalas ute på Leo's Lekland. Theodor åker till farföräldrarna på en dagstur. Juliette har inte vaknat ännu så har ingen aning om vad hon har för planer...men misstänker att hon ska vara med grannkompisar då de pratat om övernattning idag. 😀
Vi andra då?
Ja ni...jag ska laga mat, tömma sopor och tydligen skotta då snön som föll igår verligen har lagt sig som ett vitt täcke på marken. 
Det är fint när det ligger snö...men saknar de vintrarna som fanns när man var liten där snön kom, i rejäla mängder, och sen låg kvar och det var lagom kallt hela tiden. DET var så mycket bättre än nu när det regnar, töar, snöar, blir kallt, blir milt och så vidare om varannat hela vintern...tycker synd om barnen som knappt hinner uppleva hur en vinter bör vara. 😮
Men men...det är som det är så bara att ta dagarna som de kommer. 
Oavsett så har vi inga direkta planer idag. Skulle behöva fixa något litet till familjen tills imorgon...men vet fortfarande inte vad!?!?
Har sån brist på fantasi och motivation just nu...och det är inte likt mig alls. 
Men samtidigt jobbar jag bäst under press, så det kommer säkert ju närmare morgondagen vi kommer. 😂
Ska i alla fall vila mycket i helgen, så jag kanske mår bättre till veckan, då jag har en hall att återställa! *längtar* 😃😆
Nä!
Dags att fylla på kaffemuggen och spela lite på mobilen.
Så med detta önskar jag er alla en underbar lördag!
Ciao! 👄 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback