6 månader!

Idag är det 6 månader sen jag rökte en cigarett!

6 hela månader!!!
Men nä...jag är INTE nikotinfri då jag använder e-cigg istället så rökfri och slutat röka har jag INTE enligt de flesta.
Känns så tråkigt att höra sådana saker då detta var ett stort steg för mig. VÄLDIGT stort steg!!!
Men antar att det är så det är i den här världen.
Oavsett vad så gjorde jag det men har självklart en lång väg kvar till ett helt nikotinfritt liv.
Trodde det skulle bli lättare med tiden. Men varje dag känns som en kamp och varje dag längtar jag efter en cigarett. 
Men jag håller det för mig själv. Ingen vet hur jobbigt det faktiskt är. Ingen vet hur gärna jag vill ge upp!
Och tyvärr tror jag det kommer dröja innan den känslan försvinner då jag egentligen inte var redo att sluta röka.
För jag ville röka och det som gjorde att jag slutade var inte helt på eget bevåg utan ett beslut som togs mer för att det var "tjat" från andra och för att det nästan blev ett...hmmm....måste. 😬
Och nästan varje dag vill jag strunta i det och bara köpa cigaretter!
För varför ska jag göra vad andra tycker? Får man inte vara en egen person med egen vilja och egna åsikter?
Varför ska överhuvudtaget någon få klanka på vad man gör? Hur man gör? Om man misslyckas?
Varför ska man vara så jävla rädd för att misslyckas? Varför ska man vara så rädd för omgivningens tankar och åsikter?
Rädd för att bli ensam för att folk tycker man väljer fel?
Eller vänta!
Vart tog alla vägen oavsett????
Och med allt runt omkring så är det kämpigare då man nu för tiden har väldigt lite stöd från omgivningen. Eller ja...de allra närmaste stöttar mig även om de samtidigt inte direkt bryr sig egentligen. 😂
Men de övriga har, under de sista åren, försvunnit och man står ensam kvar och inser att vänskap passar bara så länge man behöver något men sen kvittar det.
Nä!
Fy fasiken vad negativ jag är nudå!
Finns de som har det värre gär i världen så vad har jag för rätt att gnälla eller klaga egentligen?!?
Jag borde skämmas! 😳
Ingen idé att skriva mera då det bara kommer sluta med att jag spyr galla över..."allt och alla"! 😢
Så tar mitt kaffe och slänger på något avsnitt så önskar jag er alla en bra söndag! 
Ciao! 👄 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback