Gott Nytt År och God Fortsättning!

Hej!
Var så länge sen jag skrev och då det nu är ett nytt år är det perfekt för en nystart!
En paus från mycket och återuppta annat är en del av mitt löfte till mig själv!
Så en bra början är att kombinera detta med det allra första inlägget om den alla sista dagen på det året som jag insåg att ingen egentligen är vad de utger sig för att vara och jag tänker inte fortsätta så. 
Jag är värd bättre och det är faktiskt inte så mycket min förlust då jag insett sanningen! 

Men nog om detta. Vårt nyår var en av de bästa på väldigt länge! Och jag är så nöjd med mitt beslut om att fira den med bara min familj! ❤ 

Dagen började med kaffe och dusch för min del medans barnen gjorde sitt.
Temat för vårt nyår var "Tillsammans med familjen". Så vi gjorde (som ni kommer märka) allt tillsammans!
👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪
Frukosten var det första. Den bestod av färska baguetter fyllda med ost, skinka, sallad, gurka och tomat. Tillsammans med kokt ägg och juice. Denna intogs i soffan till filmen Ratatouille!
Sen en omgång alfapet. Jag och Emilia emot Andreas och Juliette. Vi vann! ;-)
Sen lagade vi förrätt tillsammans. Blev kyckling och bacon toast. Med lite gurka och tomat. Till detta drack vi öl/cider/cola i vinglas! :-)
Sen lagade vi varmrätt tillsammans. Vitlöksfilé med örter. Till detta hasselbackspotatis och café de paris sås!
Medans detta stektes och kokade spelade vi lite kort. Mysigt!
Varmrätt med vin, älsklingen "offrade sig" för min skull. Det var sååå gulligt gjort! ❤ 
Barnen drack barnbubbel och vi skålade för en extremt lyckad gemensam middag! :-)
Efter maten blev det jäsa i soffan med choklad och en film. Självklart då Kalle och chokladfabriken! ;-)
För att sedan spela Dam i köket med dryck och lite tilltugg innan dessert.
Den bestod av bananasplit! *slurp*
Och till denna spelade vi mer kort. Denna gången "Neger och President".
För att sen fortsatta med några omgångar Uno. :-)
Sen blev det självklart att släppa kinesiska lyktor, kolla fyrverkeriet och dricka bubbel för att skåla in det nya året!
En underbar nyår spenderad med några av de bästa i mitt liv! ❤ 
Och för att vara ärlig en av det absolut bättre nyårsfirandet på väldigt, väldigt länge! 
Så skönt att bara få vara med de som faktiskt betyder något och att slippa pressen om att vara andra till lags!
Tack älskade familj för en helt underbar dag och kväll! Love you forever! ❤ 
Så med detta önskar jag er en god fortsättning och mig själv välkommen tillbaka! ;-)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback