Dagen är här!

Var så trött i går och så glad att jag somnade i lagom tid, men ändå vaknade jag redan 5.40 och jag som kunde sova länge....😴
Men men...kan man inte somna om så är det bara att gå upp så nu sitter jag på balkongen, kollar solen och försöker få i mig kaffe.
Men dmakar inget vidare och det gör ont. För första gången på MÅNGA år har jag fått massor av blåsor i munnen. 😢
För många år sen, när jag var ung, fick jag dem i samband med extra/större astmaproblem, förkylningar eller när jag ätit citrusfrukter. Men sen försvann problemen på alla saker utom frukterna och de har jag inte ätit några!
Så nu funderar man på varför de kommit, de har ju hållt sig borta så himla länge!?
Och på det har jag fortfarande huvudvärk. Rejäl som känns hela tiden....ja...jag tycker nog lite synd om mig nu för har varken lust, ork eller tid atr vara krass. 😕

Men men...bara att göra det bästa av det hela och hoppas att lite kaffe hjälper, för någon värktablett tänker jag inte ta!
De brukar oftast stjälpa mer än vad de hjälper nu för tiden ändå. 😂

Så...idag är det fredag. Idag kommer Theodor hem...ÄNTLIGEN! ❤😍😚😘❤
Och mitt schema är rätt fullspäckat. Ska tvätta lite, bädda rent i sängen, städa en hel del här hemma, veckohandla och förhoppningsvis hinna med en sväng till Netto...beroendes på när Emilia vaknar.
Sen hoppas jag hinna med mina fötter (så de är extra mjuka till morgondagens utflykt), lite nagelvård (slitna efter jobbveckan) och sen en efterlängtad dusch för att känna mig fräsch efter att ha "brottats" med dammet här hemma. 😂

Så ser man på det efter min att-göra-lista kanske det var lika bra att att jag vaknade tidigt. 😂
Senare ineftermiddag när maken hämtat oss på Ica och vi har fått in alla varor så blir det att laga mat och äta lite. Och när Theodor kommit ska vi "avslöja" morgondagens utflykt för barnen här hemma och lite senare blir det att ta egen tid med bara Theodor. Käka pizza eller likanande och vara umgås. Ska bli riktigt härligt då han varit borta en del, men även för att det händer alldeles för sällan. ❤

Så ja. Jag har nog en del att göra vare sig huvudvärken ger sig eller inte. Så ska nog ta och avsluta detta, dricka upp mitt kaffe och sen börja med någonting...som inte väcker barnen. 😆

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback