Fredag!

Och nu har vi tagit helgen. Äntligen! 😆

Morgonen gick åt till att fixa och dola lite, ta fram kött ur frysen och skriva klart inköpslistan. Sen göra mig själv klar, se klart en serie innan det blev en promenad ner till välsviken. Letade skor på outleten...men har beslutsångest så blev inga alls. 😕
Sen en snabbkik på lager157 och där köpte jag mer leggins och en blus. En titt på jula, men de hade inget av det jag skulle ha så sket i det och drog in på ica för att storhandla iatället. 
Dock blev vi klara över 30min innan maken skulle hämta oss så fick bli en glass i solen för att fördriva tiden lite. 🍦
Sen hem och packa in alla varor och nu är det fullt! Både kyl och frys är knökade så det får inte in någonting mer alls! 😂
Men efter mycket pill fick jag i alla fall in det vi hade handla. Så nu får jag planera matsedel och inköp väldigt noggrant ett tag framöver. 😉
Klockan drog iväg rätt snabbt så slängde ihop en deessing och en coleslaw och in med dem i kylen, så de får gotta sig ordentligt. Satte på ugnen och körde in köttet innan vi drog till simskolan för att hämta barn. När vi kom hem gjorde jag klart maten och sen blev det äntligen middag! Så jäkla hungriga!
På menyn idag stod det pulled pork burgare med hemmgjort dressing och coleslaw. Även fylld med sallad, ost och gurka. Vi använde oss av frisco bröden då vi tycker de är riktigt goda och luftiga.

Och nu väntar jag på att diskmaskinen ska bli klar och så ska jag leta papper så vi kan ringa försäkringsbolaget. 
Sen måste jag kolla upp vad reparationerna på bilen kommer kosta så vi får allt gjort. Uppenbarligen gick inte besiktningen så bra idag. Så inom en månad måste vi åtgärda handbroms, ljus och framrutan...vill verkligen inte få körförbud på bilen så betala och se glada ut får vi lov att göra. 😢😩

Skulle skrivit mer igår men glömde bort det mellan kvällsmat på donken, sonens biobesök och hemkomst samt nattätandet av bacon snacks som sonen inte orkade äta upp så jag fick dem! ❤

Nä! Försöka göra lite nytta här hemma nu. Så har man mindre att göra i helgen. 😉

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback