Lång "kväll".

När jag var helt klar under eftermiddagen så blev det fika med Malin, innan Sofie kom och lämnade sina döttrar och packning. 

Redan då var jag snortrött och längtade efter natten och sova....ja....jag fick vänta! 😉

Lilla Elin gjorde jag iordning och gav en flaska välling vid 19.45, den slukade hon snabbare än man hinner säga flaska (typ), men hon somnade inte förrän vid 20.30 tiden och då hade hon både gnällt och tystnat om vartannat.

Jag var in till henne ett par gånger men passade på att äta lite samt hänga nytvättade kläder och få igång en maskin till. Och när hon väl hade somnat helt så passade jag på att hänga och slänga igång en maskin till med tvätt.

Redan en timme senare vaknade hon och gnällde, tog "några minuter" innan hon tystnade. En timme senare var det dags igen men då tystnade hon direkt när hon fick nappen. 😃

Maken gick och la sig och jag skulle komma efter, men hade så svårt att slappna av och ville vara säker på att lilla Elin sov, så glodde på tv i soffan och tillslut halvslumrade jag men 00.30 vaknade hon och var inget nöjd alls. 
Så tänkte att hon får en flaska välling till...slurp så var den slut...och hon är inte jätte nöjd utan gnäller till och från och nu har det gått 45min och hennes gnäll eskalerar mer och mer...
Gav henne mer välling...den tog slut lika fort den men hon är fortfarande inte helt nöjd så ska gå in och klappa henne på ryggen igen får vi se....

....pust! Tog "bara" en halvtimme! Men nu sover hon, tror jag. *peppar, peppar*
Så ska avvakta en stund och sen försöka sova jag också, med en förhoppning om att hon nu sover resten av natten för fy sjutton vad jag är trött nu och längtar efter sömn. 😴
Extra mycket då alla andra sovit gott sen rätt många timmar tillbaka...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback