Tidig morgon...

...idag också. Vaknade strax innan maken gick upp av att jag var så snuskigt kissnödig, men alldeles för trött för att kliva upp så lyckades slumra om fram tills maken gick och låste ytterdörren...då tog blåsan över. 

Förstår inte varför jag ska vara så lättväckt nu för tiden och varför jag har så svårt att siva längre? 😈 
Jaja...har fruktansvärt mycket att föra idag så lika bra att försöka se det positiva och ta tillvara på tiden. 
Så jag har kollat tider åt maken, pratat med honom en snabbis i telefon, tömt och plockat i diskmaskinen, skalat och skurit potatis samt morötter.

Och nu sitter jag med en mugg kaffe på balkongen, hör regnet strila ner och tycker då synd om mig själv som faktiskt måste ge mig för att åka och lämna på cirkusskolan...de där promenaderna fram och tillbaka i omgångar är det som gör att jag tycker synd om mig själv. *pissväder*

Så dagens schema:
-Tömma och plocka i diskmaskinen ✔
-Skala samt skära potatis och morötter ✔
-Ta hand om ren tvätt
-Tvätta några maskiner
-Lämna Emilia
-Handla
-Laga dagens mat
-Servera mig och Juliette lunch
-Ta disken igen
-Rengöra köket
-Dammsuga nere
-Hämta Emilia
-Servera Emilia och Theodor mat
-Laga morgondagens mat
-Skriva receptinlägg åt er 😉
-Bädda sovplatser
-Duscha
-Ta emot vänners barn (då jag ska vara barnvakt 
 tills imorgon kväll)
-SOVA (förhoppningsvis)

Japp! Så ser min dag ut...än så länge! Så...jag önskar er alla en bra dag!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback