Törnrosa...

...kände jag mig som imorse när jag vaknade och klockan visade 8.04! Vaddå sova längre än vanligt!? 😆😃

Så gick upp med gott samvete då jag de senaste veckorna vaknat mellan 5.00-6.00 varje morgon oavsett. 

Morgonen har varit lugn med mobil, överföring av bilder, kaffe, frukost, undanplockning, disk och kläder så man kan visa sig utanför dörren idag också! 😉
Funderar på att provbaka ett nytt recept isag då vädret är grått och mulet ute. En tur till I2 hade vart kul men orkar inte sitta på en buss när regnet hänger över oss, så struntar i det denna veckan med tanken att det kommer fler. 😂

Igår fick vi tag på en tillfällig cykel till Juliette. Sliten, lite liten (bara 26") men vi fick den gratis så det får funka så länge i alla fall. 
Och lite fräschare blev den efter en tvätt, ny sadel, uppsnörjning av kedja och så ett nytt lås då! 
Vi passade då även på att laga Emilias cykel, då hon lyckades förstöra "växeldrevet". Och sen tvättade hon sin också! :-)
Känns gött att tjejerna har fungerande cyklar igen, för nu slipper man gå överallt!
Bara sonen kvar, men han vägrar använda hjälm så fram tills dess han blivit 15 får han fortsätta åka skateboard/longboard då! 😉
Så då kan han passa på att använda sin nya, riktigt snygga, i ett par månader till! 😂

Och nu sitter jag här och funderar över dagen. Kanske få bort lite pant, fixa mat och ja...baka en kaka eller så. 
Annars blir det rätt lugnt och i eftermiddag kommer lilla mamsen och blir kvar tills imorgon. 😍❤

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback