Varm dag...

...som började med frukost och pussa maken hejdå.

Sen var det bara att klä mig och röjja järnet här hemma med att tömma vår expedit (8 fack) hylla i vardagsrummet, flytta in den i Theodors rum, där inne tömma hans expedit hylla (4 fack) för att sen fylla hans grejor i vår, bära ner hans till Juliettes rum för att tömma hennes 2 hyllor (1 facks) och fylla Theodors och till sist bära upp hennes och ställa på plats i vardagsrummet och fylla. 😂

Sen tog jag bussen till Ikea för att strosa, när jag nästan var klar där råkade jag ut för en utrymnings övning så fick lämna varuhuset och vänta utanför för att sen gå igenom och handla klart.
Ta bussen hem för att äta lunch, men då allt blev så sent så hann jag aldrig göra lunchen komplett så istället för kålpudding med potatis, sås, sylt och kokta grönsaker blev det...kålpudding med...lingonsylt. 😂

Sen blev det kaffe med Sofie, fixa upp mina nyinköpta inredningsprylar grejor på väggen i vardagsrummet. Är såååå nöjd! 😍

Sen blev det massa töl med Malin, lite planering med henne och Marinette. Snabbvisit av Claes för en kaffe och leverans av mina dynor till altanstolarna innan kvällsbestyr och sista läxläsningen med lilltjejen! ❤ 

Hungrig som en varg var jag med två tonåringar som var lika hungriga de plus en make som var minst lika hungrig han, så beställde pizza som han kunde hämta på hemvägen från verkstaden! Var snuskigt gott med mat! 
Och nu är det äntligen kväll och snart sovdags. Både jag och maken är svintrötta så får nog bli en relativt tidig kväll för att förhoppningsvis få massa energi inför morgondagens "aktiviteter".
Hur har er dag varit i denna värme då? 🌞

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback