Vilken dag!

Strax efter mitt morgoninlägg så fick det lov att bli frukost då magen knorrade rejält!

Efter blev det att göra mig iordning och sen bära ut vår soffa på altanen. Kändes skönt men lite ledsamt på samma gång för oavsett vad så verkligen ÄLSKAR jag den där soffan! 😍
Det var min första nya, som jag valt helt själv och då helt efter "min smak" plus att vi trots allt haft den i ca 10år nu. Kommer faktiskt sakna den trots sina brister efter dessa år. Var jäkligt skönt att ha en soffa som ingen annan direkt har!
När vi hade fått ut den så blev vardagsrummet jäkligt tomt...och väldigt ljust. Men det "kommer" vi ändra på! 😂

Sen blev det en biltur till Ikea för att hämta släpkärra innan vi åkte till Råtorp för att hämta ett altanbord vi köpte....snyggt blev det med detta på altanen istället för vårt gamla glasbord!

Så nu väntar jag bara på mina nya stolsdynor som jag "beställde" av snälla Claes. De kommer komplettera perfekt! 👌 

Hem, lasta ur bordet, lassa in soffan och det gamla bordet. Ställa det nya bordet på plats. In för att gå på toa och hämta dricka innan vi åkte till Storfors för att leverera vår gamla soffa och det gamla altanbordet till mamsen! ❤ 
Väl där var det bara att lassa ur, bära in och sätta ihop allt, kramas och vände sen bilden tillbaka till Karlstad. 
Och när vi närmade oss hemma så ringde makens telefon så imorgon börjar han nytt jobb...dock bara ca 2 veckor. Men det är bättre än ingenting! 
Grattis älskling! Håller en tumme för att allt går bra för dig! 😘

Våra magar knorrade rätt rejält så blev lunch direkt när vi kom innanför dörren hemma.
På menyn idag blev det enkelt och väldigt fattigt med grönsaker då tid och orken inte riktigt fanns...men rostbiff och potatissallad är aldrig fel! 😉
Vi fick dock sitta ute på altanen och äta (så fick inviga nya bordet) då vi inte har någon soffa och köksbordet samt stolar var inklämda i ett hörn för att underlätta bärandet av alla soffdelar. 😂

Sen kom Emilia hem från skolan och strax därefter kom Juliette med svärmor (då svärmor var snäll och följde med Juliette till läkaren för sköljning av öronen) så då blev det fika ute på altanen i dagens underbara, men väldigt heta, värme! 🌞
Medans vi fikade (och väntade) så skrev jag inköpslista samt pratade med grannkillen (som ska hjälpa oss med vår bil imorgon), sen var det dags att åka...igen. 
Denna gången till macken för att tanka, sen vidare till stan för att hämta vår nya soffa, bära ut, lassa, betala (betalning som strulade rejält då jag inte tänkte innan), tillbaka hem för att lassa ur och bära in för att vända bilen mot Ikea för att återlämna släpkärran, till macken igen för att köpa en glödlampa till bilen, vidare till donken för att köpa en liten burgare (våra magar knorrade rätt rejält igen) innan vi åkte till Välsviken för veckans "storhandling".
Hem tillbaka för att lassa ur matvaror och in i frysen för att sen bygga ihop nya soffan! Är såååå jäkla nöjd! I LOVE IT!!!! 😍😍😍


När detta var klart blev det kramkalas och massor av tack till svärmor för hjälpen med sjukbesök, barnpassning, betalningsstrul och fixande! 
TACK SNÄLLA! Det hade blivit kaos idag utan dig! ❤ ❤ ❤ 
Sen packa in resten av varorna, föra över pengar till svärmor, återställa köksbord samt stolar för att sen ta en dusch, en väldigt välbehövlig dusch efter denna dag, och sitta redo i soffan till kl 21.

Och nu är snart veckans avsnitt av Grey's Anatomy slut och jag känner mig lika slut jag! Och ändå tittar jag inte utan suttit och skrivit här mest hela tiden...så får nog bli att se reprisen eller liknande. 
Armarna värker lite grann efter alla möbler man burit och huvudet dunkar då man druckit alldeles för lite. Så nu blir det mer vätska, intag av mediciner och sen ska jag leta efter pall/pidestal, stor blomma (typ palm) och försöka komma på vad jag ska göra med hyllan från vardagsrummet och alla grejor i den, innan jag kryper ner i sängen och ger upp för idag! 😴

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisbeth Falk

Tusen tack för allt det blev jättebra. Älskar dig. <3 <3 <3

Svar: Varsegod! Älskar dig också! ❤
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback