Ändrade planer.

Precis när jag skulle börja med disken, för att sen dammsuga, kom flickorna in som två tornados. Svinarga, skrek och "kastade" skor omkring sig i hallen. Så fick gå ner och lugna ner dem för att sen hjälpa dem reda ut problemen. 

För en gångs skull gick det relativt smidigt och därmed fort. Så de glömde att de var arga innan vi kom ur trappen sen.
Så då passade vi på att dela upp och sortera allt deras godis. Så nu har de en påse var som de vill ta med till mormor och en påse var de ska ha kvar hemma. *godingar*
Juliettes del. Men Emilia har lika mycket hon. Tror de har ungefär 4kg tillsammans. 😲
🍫🍬🍭🍫🍬🍭🍫🍬🍭🍫🍬🍭🍫🍬🍭
Sen knackade det på altandörren och där utanför stod Jennie med världens absolut sötaste påskgubbe! ❤ 
En sån glad och väldigt uppskattad överraskning att de kom och påska för oss! TACK SÖTA NI!

När de hade gått så tog vi fram min gamla laptop (som legat nerpackad i en kartong sen senhösten) för att se om den funkar någorlunda så lilltjejen kan låna den.
Så började med att ladda ner nödvändiga program, så som Chrome, uTorrent och VLC för att sen fixa filmer åt henne. 
Tänkte de kan stå och ladda medans jag gick till grannen en sväng med min smirnoff...meeeen... så blev det inte heller för mitt i detta så kom magsmärtor from hell och det fick bli att hinka mjölk, krypa ihop i fosterställning och hålla tårarna borta för att inte skrämma tjejerna. 
Tänk att jag aldrig lär mig! 😠😳😪
Trodde jag fick ont på grund av maten idag. Sen trodde jag att det berodde på att det var för länge sen jag åt...tills jag insåg att det var en kombo av antalet timmar sen ett matintag och intaget av en ipren pga huvudvärk. *suck*
Men huvudvärken försvann i alla fall...alltid något positivt! 😂

Men mycket längre hann man inte. Försökte ta frisk luft på balkongen och när jag kommer in ligger liten i sängen och smågråter. Då hade hon ont i magen. 😭
Slutar med att hon springer in på toaletten och kräks enorma mängder. Hon säger att hon är orolig. Så tror jag lyckades skrämma henne trots mitt försök till att vara "tapper".  Hon har ju trots allt inte sett mig med dessa magsmärtor förut då de kommer på nätterna. Och innan så var hon bara bebis.
Samtidigt tror jag hennes magvärk kom av att hon har ätit åt helskotta för mycket idag. Men lite nojig är man allt. *stackars lilla ängel*
Nu ligger hon i sängen och tittar på film och ropar någon gång när det kommer lite eftervallningar. Jag lider så med henne! ❤
Själv sitter man antingen i soffan eller på hennes sängkant (och smeker ryggen på henne) och är lite illamående av att se henne må så dåligt. 😵
Dock tror jag det är över snart för hon verkar rätt tom i magen. *hoppas för hennes skull*

Så ja...en smirnoff hos grannen blev det inget med och samtidigt får disk och dammsugning helt enkelt vänta tills imorgon. Istället ska jag hålla mig vaken så länge det går så jag kan ta hand om min lilla ängel. 😇❤😍
Så med detta säger jag Glad Påsk, Trevlig Kväll och Må Gött! 😂😁😀😉

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback