Hemma igen!

Det gick väldigt smidigt att handla idag trots den kommande påskhelgen och att det faktiskt ändå var en del folk ute redan. 

Först åkte vi till Netto för korv och juice och sen Ica för allt det andra. Så nu har jag all mat mm hemma som behöves fram tills maken kommer hem från Frankrike. Det enda vi kommer behöva köpa mer av är någon mjölk och kanske något mer bröd. Meeeen jag hittade ju mina absoluta favoriter på Ica! Blev så lycklig nät jag såg dem i hyllan, nästan som ett barn på julafton! 😂
Ser ni!? 😆😆😆😆
Och med tanke på att jag inte sett dem förut och heller inte vet om de är här för att stanna i sortimentet så köpte jag hela 4 förpackningar! Och så är det 4st i varje förpackning. *so happy*
Enda nu är att min glädje gjorde mig glömsk och förvirrad. Så köpte ju ingen cream cheese eller skinka! 😢
Så får bli en promenad till Konsum sen eller fjäska för någon av mina döttrar så jag kan äta en riktigt smarrig frukost imorgon! *längtar*

Mamma gick precis tillbaka till svärmor. Tack snälla mamma för hjälpen igår kväll och idag! ❤👄😍
Jag själv sitter i soffan och funderar över om jag ska äta mat snart? Vad ska man i så fall äta? Eller om jag bara ska strunta i det och käka toast eller liknande? *suck*
Inget roligt att göra mat till sig själv. Och jag kunde ha gjort till mig och mamma, men sbårt när jag inte är sugen på någonting alls. 😕

Om ca 3 timmar kommer barnen hem så innan dess ska jag dammsuga, sortera Emilias smutstvätt och köra igång en diskmaskin.
När alla barnen är hemma så blir det kanske en tur till stan då lilltjejen behöver skor. Hennes stövlar och kängor är trasiga. Och springa och leka i skinnstövlar med liten klack och inget mönster är ju inte direkt optimalt. 😕
Hoppas jag hittar några i en vettig prisklass som funkar någon månad...fram tills det är dags att investera i massor av vår och sommarskor! 😀

Nä. Fortsätta fundera över mat/lunch under tiden jag fixar och dolar lite här hemma!
Ciao!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback