Inte lika...

...lång sovmorgon idag som de andra men vaknade oavsett så sent som ca 7.30 så det var skönt ändå!

Bara hoppas det håller i sig länge! 😉

Blev en lugn morgon med kläder och lite små plock hemma innan Claes kom och drack morgonkaffe med mig! ❤ 
Så härligt med morgonbesök. Ett litet plus att vi fick en chans att prata lite..."viktiga saker"!
Nope...berättar ingenting om detta. Först om ca 3år...och då har vi alla redan glömt det! 😂

Direkt när han åkte så gjorde jag klart det sista och följde sen med svärmor till Ikea och Bergvik då hon hade lite ärenden. Roligare med sällskap och så kände jag att det kan vara skönt att komma utanför hemmets fyra väggar lite. 😉
Skäms lite..."slösade" hela 19kr på en fullkomligt onödig grej inne på Ikea (fann den på fyndavdelningen)...inget vi behöver och jag kommer garanterat ha förstört den totalt inom en vecka! 😂😕😲😳
Men FIN är den! 

När jag kom hem blev det att fixa mat, magen knorrade fint. Sonen sov fortfarande och kom inte upp förrän efter 14 så gissa om jag är glad över att jag inte väntade på honom. Hade väl svimmat av hunger innan dess! 😉😂
På menyn idag stod det pasta med ost & tonfisksås. *smarrigt*

Medans jag höll på med maten så kikade jag runt på fejjan lite och kom över en vild som Coop restaurangen hade lagt ut.
Då var det ett erbjudande som bara gällde idag. Det innebar en stor chokladboll, på 1kg, och 3 kaffekoppar för 49kr.
Jag taggade svärmor i det inlägget och frågade varför vi inte såg det när vi var där ute. Svaret jag fick var att vi inte hade ögonen med oss. Kunde då inte låta bli att svara att det bog var tur för 1kg chokladboll på 2 personer = illamående deluxe! 😂😂😂
Men visst ser det såååå gott ut!? 😉

Eftermiddagen har gått åt till mer plockande hemma, disk och sopor. Resten av tiden har jag försökt skriva ny matsedel och inköpslista samt kollat un reklmablad och glott på film.
Ja mer film...ett stort tecken på att jag är lätt uttråkad! 😂

Första filmen jag såg var denna. Har sett den ett par gånger sen den kom ut. Men jag gillar den. Den är charmig och rolig!
Betyg: 🎬🎬🎬

Sen såg jag denna filmen. Också sett ett par gånger, inte lika många men ändå. Jag gillar den då den känns ärlig och...hmmm..."riktig". 
Betyg: 🎬🎬🎬

Och nu har jag precis sett klart denna. Lite mer..."lång"...men helt okey. En bra "story" och ena karaktären påminner lite om en från en gammal favoritfilm jag har (Benny & Joon).
Betyg: 🎬🎬🎬

Så...bara för det så insåg jag precis att just filmen Benny & Joon MÅSTE jag se snart igen!

Skulle skrivit tidigare...men inte haft någon direkt lust så valde att strunta i det. Det har nog varit några veckor med alldeles fööör många inlägg...*sorry*
Jaja...vad har ni gjort idag då? Några planer för kvällen?

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback