Påskfrukost!

Nu har vi precis ätit frukost. Det var såååå gott! 
Dagen till ära testade jag något nytt då jag hittade ett recept på nätet jag tyckte verkade kul.
Så till frukost idag blev det kokt ägg (som ingen åt upp då vi inte orkade) och nutellafyllda fattiga riddare. Ni ska självklart få receptet! 😉
Jag gjorde 2 per person så receptet är baserat på det. 😊
🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣

Ingredienser:
8 stora skivor rostbröd
Nutella
Färska jordgubbar 
1ägg
1dl mjöl
2dl mjölk
Kanel och socker

Gör så här:
1. Kantskär brödet och kavla dem tunna.
2. Skiva lite jordgubbar.
3. Bred nutella på brödskivorna, lägg på lite
    jordgubbar, rulla dem 
4. Blanda mjölk, ägg och mjöl i en bunke.
5. Doppa rullarna i smeten och stek dem sen
    gyllenbruna.
6. Blanda kanel och socker på en tallrik, vänd 
    rullarna i sockret och lägg på tallrik.
7. Servera dem gärna med färska jordgubbar.
"SMAKLIG MÅLTID!"
🐣🐣🐣🐣🐣🐣🐣
Efter frukosten var Theodor ivrig att gå på sin äggjakt! ❤ 
Dock hade flickorna svårt att hålla sig, så de fnittrade och höll på hela tiden han närmade sig. Plus att de hela frukosten satt och stirrade samt fnittrade åt det håll där hans påskägg från påskharen var gömt.
Så med andra ord hittade han det jättefort. Jag han inte ens reagera.
Och ja...påskharens lilla ledtråd behövdes ju inte. 😂
Men ni kan få se den ändå! 😉

"Tänk som en fågel 
och håll dig högt. 
Ett tips på färden:
i en låda för en stark dryck, 
en liten sak du bör finna.
//Påskharen"

Men men...här var det i alla fall gömt! ☺

Nu är det dags för mig att ta disken, börja duka bordet och sen får det bli att göra mig iordning innan jag fortsätter med vår "påskbuffé"!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback