☝ Vår kväll! ☝

När vi kom ner till Nöjesfabriken igår så hade vi tur med att hitta parkering i närheten, och det var gratis! 😃
Dock trodde vi det skulle vara svårare så vi blev typ 15min tidiga. Men fördrev lite tid (typ 5min) utanför Bar Teatral och när vi kom in fick vi bordet direkt! 👌
Detta är en relativt ny restaurang som ger lite teaterkänsla. Vi fick sitta i ett...hmm..."teaterbås", riktigt mysigt faktiskt! 😃
Och så tyckte vi det var så passande att vi fick PUSS båset! 👄👄👄👄
Deras meny består av annorlunda (för oss) Tacos och Taquitos. Så vi fick bra hjälp med menyn så vi åtminstone kunde välja utan att det skulle ta halva kvällen. 😂
Lite rolig ruta på menyn! 😂😂😂😂
Och varje rätt ges i två stycken. De rekommenderade två rätter per person för att bli mätt. Men då jag äter så lite så valde vi en varsin plus en extra. 1 1/2 var precis lagon för maken men alldelesför mycket för mig i alla fall. 😂
Och så delade vi på allt så vi fick smaka av alla tre. Det är smidigt när det kommer 2st i varje rätt! *gillar skarpt*
Den översta är:
Tacos (2st)
Fulla Räkor
Räkor i mezcal, chili och lime. 95kr
Den understa är:
Tacos (2st)
Pollo Pollo 
Långbakad majskyckling. 90kr
Taquitos (2st)
Säg cheese 
Grillad halloumi med mandelspån. 85kr

Till detta valde vi att dricka alkoholfritt då jag ska jobba så maken kör. ☺
1st cola zero. 25kr
1st cola zero. 25kr
Som ni ser är det inte jätte dyrt att äta där. Och totalnotan blev 320kr (dock sa hon 330kr, så kanske någon serveringskostnad), men då detta var ett pris så betalade vi bara drycken. Såååå vår middag kostade oss 50kr! *gött* 😆

Kan varmt rekommendera denna restaurang. Trevlig personal. God mat. Bra priser och inte direkt lång väntetid på maten heller. Så om jag ska betygsätta denna så får den 🌟🌟🌟🌟 av 5 möjliga! 😊
Vill ni veta mer? Kanske se meny, var den finns eller boka bord?
Då hittar ni det här:
http://www.nojesfabriken.se/bar-teatral/

Trots att jag åt jätte långsamt och vi satt och tog det lugnt så var vi klara strax efter 21.10, så vi betalade och gick till Nöjesfabriken, ifall det skulle vara lång kö, där fick vi rakt in. Betalade 20kr/person för garderoben och sen var det knappt någon kö in på själva nattklubben (Verket) så vi kom in nästan direkt.
Måste erkänna att det var jätte konstigt att inte betala och bara säga att man stod på gästlistan. Har ju bara stått på en lista en enda gång tidigare och det var jätte länge sen och när jag skulle ut med syrran. ❤

Väl därinne var vänta  dryg. De skulle spela kl 22. Men man vet ju att köndisar alltid är sena. Men de 45min (efter 22) man fick vänta var riktigt dryga då deras DJ var riktigt kass!
Men man slapp ju stå ute och frysa...kan man tycka...men inte jag inte. Var så kallt där inne så min näsa var iskall, jag huttrade och frös om jela kroppen. Blev bättre när de väl kom upp på scen.
Och ännu bättre när Teddybears började spela då man rörde lite på sig. 😉
En helt okey, bra, show. Dyra biljetter och hade vi betalat för detta så hade vi varit besvikna. Det hade inte varit värt pengarna. 
Dock var det inte Teddybears fel, enligt mig, de som skötte ljudet kunde ha gjort det bättre och vakterna kunde varit hårdare då det var på väg att bli slagsmål mellan 2 "killgäng" en 3-4ggr...men varje gång fick de vara kvar lika snabbt.
Men trots detta och trots alla "nymyndiga" och allt spill av alkohol över mig och krossat glas så är jag glad att jag vann detta så jag fick se dem! 😆
Det var så härligt att komma ut lite och göra något roligt. Det var så extremt härligt att få lite tid med min make, speciellt då de sista 5 månaderna bara kretsat kring hemmet, barnen och sökande av arbeten. Var skönt att få känna att det fortfarande finns en Nina och en Andreas, fru och make inombords. Och inte bara en mamma och pappa. ❤
Och "bäst av allt" var ju att en kväll som skulle kosta 820kr för oss bägge bara kostade 90kr! 😆😂😁😀😊☺😅
Gratis är gott! Och i vårt fall så är det lite extra gott just nu! 👄
Ciao!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback