Vår "Långa" Dag!

Dagen har inte varit lika lång som när man var barn, då var det verkligen låååååååångfredag. 😂

Men den har ändå känts lång då mitt illamående höll i sig ända fram tills efter 13 tiden, och sen kommit och gått med jämna mellan rum...och fortfarande inte gett sig. Så jag hoppas verkligen lite sömn råder bot på detta!

Men oavsett så har jag gjort allt jag skulle och lite till. 
Började ju med fikastund med de bästa. Idag hade Claes köpt med sig butterkaka till kaffet, då jag tydligen alltid bjuder på kaffebröd, vilket jag gjorde idag med då jag hade tagit fram nutellamuffins ur frysen. 😂
Under tiden han var här fortsatte jag fixa med Emilias tvätt plus att mamsen och svärmor kom så alla fick lunch; idag var det våfflor med sylt och grädde! *slurp*
Delvis blev det detta då det är en tradition sen jag var liten med våfflor på långfredagen, men mest för att det idag faktiskt är "våffeldagen" så då SKA det vara våfflor! 😉

Efter maten så kom Claes sambo, så töla en stund innan vi sa hejdå och då var det dags för äggmålning här hemma för mig, barnen och "mammorna". De blev så fina så! ❤

Blev samtidigt lite fika innan "mammorna" gick de med. Då var det dags för mig att sätta lite fart här hemma. Så skalat potatis & kokat. Bakade och fyllde morgondagens fika, tog en kortare promenad, förberedde en av rätterna tills imorgon, förberedde desserten, fixade sista tvätten, tog disk, torkade rent alla bänkar, spis & bord innan det var dags för filmmys med tjejerna. Vi valde att se filmen HOP i år igen, den är så passande just denna helg. Ett stort plus att den faktiskt är lite mysig. Till filmen blev det en varsin glass. *jättegott*

Har pratat med maken på skype en stund. Underbart att höra hans röst. Saknar honom så mycket och längtar tills han är hemma igen! ❤
Efter filmen gjorde sig tjejerna klara för natten och kröp ner i sina sängar. De somnade rätt fort kan jag ju säga. 😂
Och då passade jag på att pyssla lite. Först ut små kaniner som ska agera som bordsplacering imorgon. 

Sen fixade jag barnens påskägg. Men är trött på just påskägg då de alltid ser "likadana ut" ovh jag har inte haft ork eller inspirationen till att pyssla egna i år (som jag gjorde förra året) så det fick bli dessa istället:
"2016's påskägg a'la Nina"

Jag har gömt dem (bra ställen hoppas jag det är), men vart får ni veta först imorgon efter att barnen hittat dem ifall de råkar läsa här.
Och nu ligger jag nerbäddad i sängen och slötittar på en "gammal" film på kanal 12.

Så med detta tackar jag för mig och hoppas ni får sova gott! 

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lisbeth Falk

Glad Påsk och god morgon!
Tack för en trevlig långfredag med gott att äta och pyssel. Var jättetrevligt. Kram. Älskar er alla. <3 <3 <3

Svar: God morgon och Glad Påsk!
Tack själv! Älskar dig också! ❤
Cinderellamum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback