Kall Lördag!

Förmiddagen var lång här hemma. Mår fortfarande rätt taskigt så har ingen större ork med någonting, så hoppas verkligen det går över snart för gissa om jag behöver städa och tvätta. 😧

Men fick till slut tummen ur och fixade lunchen. Dottern hade önskemål om pasta & kasslersallad. Så det fick det bli!

Efter lunchen så tog jag, maken och Emilia en biltur till Välsviken. Jag hade gjort en felberäkning så behövde mer kakao plus spritspåsar...de var visst slut...igen. 😂
Jag skulle gå till Konsum (fast jag egentligen inte hade ork till det) men maken ville känna på mobiler på elgiganten så då slapp jag gå till Konsum. *wiiieeee*
Så efter lite letande på nätet och nu när han känt på dem i butik så tror jag han har gjort ett val....samsung galaxy a5 (2016).

Jag hade sett en telefon i reklamblad (som var riktigt billig), jag ville titta på den för att eventuellt ha i åtanke till Emilia då hennes är på väg att ge sig helt.
990kr, en riktigt billig telefon. Och måste erkänna att det verkligen märktes. MEN hon gillade den, hon önskar sig. Och den bästa kommentaren var:
"Du får alla mina salta kex..och du köper den till mig!" 😂❤
Eller hur....kan köpa ca 60 burkar med egna salta kex för den summan! 😂😂😂
Men vi får se. Kanske kan köpa den och hon får betala av den eller liknande. Förstår att hon är frustrerad då hon nästan inte kan göra någonting alls på den hon har. 😍
Så en Lenovo B har hon fastnat för...i vitt...eller guld. *mammas tjej* 😀

Jag har också börjat sukta lite smått efter en ny mobil...MEN...jag älskar den jag har....MEN....nytt är kul...och då skulle Emilia kunna ta min jag har nu istället. En mycket bättre telefon än den hon tittar på.
MEN...det är ett helt HAV med telefoner. Och enligt min åsikt är de flesta åt helskotta för stora...eller för dyra...eller för dåliga...eller fel märke. 😂
Jag hade haft ögonen på eh Huawei Honor 8...men den är såååå stor, dock prisvärd...men tråkiga färger.
Istället har jag verkligen fastnat för en Iphone 6s...ja ni läste rätt....Nina ha en Iphone? 😂
Det är då fel märke, fel system och dyyyyr. 😕
Men jag gillar storleken, formen, färgerna (som ger mig ännu mer beslutsångest), rosa guld är ju sååååå läcker! 😍
Men guld och silver är också fina plus mer stilrena...*suck*

Jupp!
Jag blir trött på mig själv! Och ingen att bolla med heller.
Så får väl njuta av att det är lördag och tröstäta choklad istället. Har ju köpt den nya polkan för att testa. God är den...men minten är trots allt godare. 😉

Inte så nyttigt men myyyycket billigare än telefonhelvetet jag fastnat för....som jag faktiskt tror att jag inte kommer komma överrens med i slutänden i alla fall. Och dyyyr....dyrt med tillbehör...😢
HJÄÄÄÄÄÄLP! 😉😜😳😲😱

Jaja. Har trots min trötthet och jag-mår-inget-vidare-känslot bakat cupcakes idag (imorgon ska frosting göras så de kan spritsas och dekoreras) och gjort cake pops för första gången någonsin. Jobbig choklad att arbeta med...men men...är inte kunden nöjd får jag väl ersätta henne eller liknande imorgon när hon hämtar allting. 😓😓😓😓

Nä! Åteegå till chokladen...eller kanske öppna chipspåsen....och bara slappa. Snart kan man gå och sova! 😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback