Inte som planerat.

Blev ingen lugn dag för mig själv i tisdags heller då Theodor inte blir något bättre så han blev hemma från skolan.
Istället blev det ett samtal till vårdcentralen, en långsam promenad dit för ny provtagning och ett nytt läkarbesök. Får dock vänta tills torsdag-fredag på svaren från provtagningen.
Sen hem för att få i oss lunch, Theodor gick dock hem själv medans jag tog en omväg förbi affären för inköp av mer mjölk.
Till lunch fick det bli korv med bröd. *suck*

Resten av dagen blev rätt lugn med läxläsning, fixande med present, mer läxläsning och sen varma mackor och några avsnitt av The Big Bang innan sängen.

Ja JULMUST! Sååååå gott! Och nu börjar jag längta lite smått till jul. Inte lika mycket som jag brukar, men den där rätta känslan börjar infinna sig och smyga sig på. 😍

Sen var det huxflux redan onsdag. Theodor fortfarande hemma och sjuk, dock har han fruktansvärt svårt att äta. Hungrig är han men han tappar matlusten hela tiden.
Så skicka flickorna till skolan, frukost och göra mig iordning innan det fick bli en powerwalk och även inhandla drickyoghurt till sonen.
Väl hemma blev det att göra ett nytt försök med presenten (går ju inte alls som vi vill), men maken jobbar så jag får leka ute själv.
Gav upp efter någon timme och fixade lunch. Hamburgare till sonen och matrester till mig. *gott*

Sen fick jag ett mess om att Theodor är frånvarande och insåg att jag glömt sjukanmäla honom, så skynda mig att ringa för att göra detta samt förklara. Det löste sig utan problem. 😆

Sen ringde läkaren. Provsvaret hade redan kommit! 😃
Lunginflammationen är nästan helt borta, men tyvärr har han mycoplasma, och då han fortfarande har feber och det så blev det en ny antibiotikakur i 7 dagar, med mycket starkare mediciner då vanlig pencillin inte tar just mycoplasma. Stackaren! ❤

Så för min del blev det åter igen en promenad till apoteket, börjar känna mig som en stamkund där ju. 😧
Sen fixa mer med presenten och hör och häpna, JAG klarade det!
Bara två grejor kvar som ska fixas, om det går...sen är den redo! 😀
Och går det inte så är den redo ändå! 😂😉😜

Kvällningen bestod av läxläsning, tillaga morgondagens lunch åt Theodor (så han bara kan värma), få iväg tjejerna till veckans tjejfotboll, duschning, kvällsmat, vika egen presentpåse och inslagning av Theodors presenter.
Sen blev det popcorn, julmust och krypa ner i sängen till säsongsstarten av Grey's! 😁

Och nu sitter man här i tystnaden denna torsdagsmorgon.
Flickorna har gått till skolan, Theodor sover och jag har betalat några räkningar, tagit emot veckans reklam åt barnen, skrivit inköpslistor och druckit kaffe.
Ska snart ringa och sjukanmäla Theodor och äta frukost för att sen göra mig iordning och packa väskan innan det får bli en promenad och ladda busskortet.

Dagen kommer bestå av bussresor till Kristinehamn och tillbaka med David för ett sjukhusbesök. Sen måste jag handla lite samt få barnen att städa sina rum. Och så ska jag väl hjälpa Juliette och bära in all reklam då hon är snäll och tar Theodors jobb denna helgen också då han mår så dåligt fortfarande.
Efter det blir det mest komplettering på inköpslistan, kvällsmat och natta ungar. 😁
Lunch för dagen består av köttbullar och makaroner till min sjukling och till mig...ja ni. Bra fråga!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback