Kanelbullens dag

Eftermiddagen igår gick rätt sakta, då vi mest väntade på makens hemkomst.
Men blev lite läxläsning med Emilia, lite letande efter julklappar och presenter på nätet.
Äldsta sonen blir ju 18 så vill hitta något..."speciellt"...att ge honom, vilket inte är jätte lätt men efter några timmar så var der klart! 😆
Sen var det inget lättare att hitta julklappar till de vuxna....i år hade vi tänkt att ta bort dem, och bara ge till barnen. Men kände att jag vill ju ge, jag älskar att planera, köpa, slå in och ge bort paket. Så vi bestämde oss i alla fall för att köpa något litet men ändå tänkvärt. Och igår hittade jag nog de sista så nu på morgonen ska jag gå igenom listan och skicka iväg beställningar.
Detta innebär att vi sen typ är klara med alla julklappar OCH de kommande födelsedagarna. Har då bara Theodor (som vi får avgöra julklappar till EFTER hans födelsedag om ca 2 veckor) och sen har jag maken kvar. ❤
Sååå...julpapper....kan man köpa det snart tro? 😂

När maken väl kom hem blev det barma härligt goda kanelbullar till kvällsfika, vi kan ju inte vara sämre än "alla" andra när det trots allt var kanelbullens dag igår! 😉

Just ja!
I söndags när jag höll på och rensade och då sprang mellan soprummet och altanen höll jag på att trampa ihjäl en larv. Men som tur va så såg jag den gula färgen i tid så den fick leva. Gött det tycker jag då den var så fluffig, söt och härlig färg! 😃

Kvällen bestod sen av mer läxläsning och få barnen klara för natten innan jag själv kröp ner hos maken för att sova.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback