Lättare...

Efter måndagens kämpande, medicinerande och tjatande om vätska så gick det sen bara lättare och lättare. 😀

På tisdagen var lilltjejen sitt vanliga glada jag utan feber, självklart måste det bero på att jag bunkrade upp med massor av alvedon på måndagen. 😂
Men trots detta blev det en lugn dag hemma, mys, film och så gjorde vi köttfärssås med tagliatelle till lunch och jösses vad hon åt! ❤

På onsdagen mådde hon lika bra. Svärmor var snäll och kom till oss vid 8.15 för att vara barnvakt så jag slapp avboka min tid hos kiropraktorn (fick presentkort när jag fyllde av Claes, Becca och Sandra), så vid 8.40 knatade jag iväg med pirrande mage och jösses vad nervös jag var. Har aldrig gått till en och med tanke på hur det ser ut i filmer OCH låter så var jag redigt nervös och skakig.
MEN...JÖSSES vad skönt der kändes efteråt. Jag kunde gå utan värk i höfterna och jag kände mig "rak" och lättare! 😀
Uppenbarligen var detta besök välbehövligt och min rygg är rätt illa då jag verkligen skulle behöva gå tillbaka.
Enligt kiropraktorn hade jag rejäla låsningar i hela svankområdet, skuldrorna och käken. Utöver detta var min nacke inte okey heller (även om jag själv inte känner av problem med den) så sa han att det påminde om whiplashskador..???
Men men...får se om jag har möjlighet att gå tillbaka då det kostar en del. 😕

Efter kiropraktorn blev det till konsum för inköp av mjölk och lök innan jag knatade hemåt och pratade med svärmor samt började med maten.
Svärmor skulle äta här och jag testade ett nytt recept så på menyn stod det stekt ris med ägg, tonfisk och sweet chilisås.
Vi gillade det!
Emilia gillade det INTE....så hon fick slänga och sen äta stekt ris med köttfärssås som blev kvar från dagen innan. 😂

Resten av dagen var rätt lugn med soffan och plockande. Framemot kvällen fick lilltjejen feber så hon var inget vidare pigg.

På torsdagen var febern återigen borta och vår glada och spralliga tjej var tillbaka. Vi åt frukost och sen blev det att duscha, städa rum, plocka hemma och hjälpa de stora barnen med deras tvätt innan vi käkade lunch (fryspizza med mozzarella) för att sen ta bussen till stan för pokémon jakt.
Solen sken och det var nästan helt vindstilla så kände att hon behöver komma ut i friska luften lite. 😊
Vid 16 tiden kom Juliette in till stan så vi mötte henne för ett besök på skopunkten för inköp av vinterskor samt gummistövlar. Och nya skosnören till Theodor då...av någon anledning har han av sina när han skatear! 😂

Direkt efter blev det att dra till specsavers för att äntligen hämta ut Juliettes glasögon! Hon har väntat såååå länge på dem nu då det varit så mycket sjukdomar här hemma. ❤😍😍

Maken hämtade oss och jag ville hem för att hämta lista och åka till Netto, maken ville hem och springa så det fick bli det sistnämnda och när han kom tillbaka tog jag en timmes powerwalk!

På freagsmorgonen vaknade vi rätt tidigt så vi käkade frukost och gjorde oss iordning. Sen tog jag och Emilia bussen till Netto. Blev två kassar att släpa på bussen, fyllda med ost, kassler, fläskfilé, juice, lite chips och godis till barnen.
Väl hemma blev det att packa in varorna , skriva klart matsedel och inköpslista samt invänta besök av Claes och BeccaBus. ❤
Kaffe, prat och bus med liten innan det var dags att åter besöka Ica för veckans handling. En överfull kundvagn blev det, delvis då det var mycket av basicvarorna som var slut hemma, plus att barnenhar lov så det kommer gå åt massor av mat! 😂
Hade räknat med en slutnota på 3500 (inkl Netto), men slutade på 2500! 😀😃

Sen kom maken och bi inledde höstlovet med att äntligen prova KFC med Emilia. Hon är såld! Hon älskade maten!
Men vi orkade inte äta upp så tog med "hinken" hem. 😂

Väl hemma var det verkligen bara att slita för att få in alla varor och sen fick det bli en promenad till apoteket (igen) så jag kunde hämta ut mina p-piller. Väl hemma blev det att slappa i soffan till lite avsnitt innan Juliette kom hem med fredagsgott till lilla mig! ❤😍
Älskade unge! Du vet precis vad mamma behöver mellan varven! ❤ 😍😘

Så ostbågar och UNO med familjen innan jag fick kämpa för att hålla mig vaken tills David skulle komma hem. Min helg och det är sååå underbart! ❤😍

Sen blev det sängen och sova!

Vaknade faktiskt inte förrän efter kl 6.30 på lördagen (ovanligt nu för tiden), så drack kaffe, gav Emilia frukost och medicin innan jag fick frukostsällskap av maken.
Sen blev det en timmes powerwalk och förbereda lunchen. TACOS!!!
Det var jätte gott! 😉

Theodor drog till skatehallen, David lekte med sin tatueringsmaskin och jag drack kaffe med svärmor som kom förbi (under sin längre promenad) för att lämna hemkokt äppelmos åt mig. Tack snälla! ❤

Sen tog jag tummen ur "röven" och plockade undan ute på balkongen och altanen. De ställena måste ju också vinterstädas!
Sen fick jag hjälpa David att måla, då han skulle tatuera en tjejkompis, samt hjälpa ungdomarna att plasta in ordentligt.
Ungdomarna drog till stan och jag själv fixade med godis och slappade i soffan innan barnen ville gå bus eller godis (tillsammans med grannbarnen) så då var det bara att rota fram kartongen och göra dem iordning.
Rätt bra sluteesultat ändå med enbart "man tager vad man haver"! 😂

Sen ännu en kväll med att kämpa med att hålla ögonen uppe tills sonen kommer hem. Men gick inget vidare då jag slocknade på soffan. 😴😴😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback