Några dagar...

...har gått sen jag sist skrev till er. Beror mest på att jag inte orkar men också på att jag känner mig enformig.

Efter jobbet i onsdags var jag i alla fall rätt slut i kroppen så var "lite" glad över att det blev helg för min del, men även tråkigt då jag gärna jobbar.

Torsdagen blev väldigt lugn. Avverkade en del avsnitt på datorn, halvsov i soffan, fixade lunch, läste läxor med lilltjejen och tog en promenad.
Sen det vanliga med att skriva ny matsedel och inköpslista.

Fredagen var en lugn morgon med avsnitt på datorn innan jag gjorde mig iordning för en extra lång promenad till Välsviken för veckans handling.
Blev trots detta klar redan vid 13.07, så fick vänta rätt länge på min älskling. Då är det i alla fall tur att man inte har handlat glass. 😂
Hem för att packa upp varor och fixa lunch. På menyn stod det snabb chiligryta. Förra gången var den ingen höjdare med slängde i massor med extra chili...så den här gången var det faktiskt gott. 😀

Resten av dagen blev lugn och kvällens familjemys bestod av en spelkväll.
Det var riktigt mysigt och roligt. 😍

Idag gick förmiddagen väldigt fort. Började dagen extremt tidigt, redan vid 4 tiden vaknade vi och kunde inte somna om.
Efter frukosten drog tjejerna till svärmor en sväng för att lpna en liten väska och umgås, jag själv passade på att ta en powerwalk, så var borta i lite mer än en timme. *skönt*
Kände mig rätt mör när jag kom hem så tog ett uppmjukande, varmt bad innan jag rakade benen, duschade, filade fötterna, smörjde mig och på med kläder.
Då var det lagom att fixa lunch, dagens meny bestod av fiskpinnar med mos, rårivna morötter, ärtor, citron och remouladsås. Snabbt, enkelt men ack så gott!

Sen tog vi med oss lilltjejen på hockey! Hennes första hockeymatch live. Tråkigt mellan varven tyckte hon, men ändå kul och hon vill gärna göra detta fler gånger. ❤

Färjestad spelade mot Comarch Cracovia.
Period 1: 1 mål efter några minuter, till Färjestad.
Period 2: 1 mål efter några minuter, till Färjestad. Sen 1 mål till åt härliga Färjestad.
Period 3: 1 mål, efter några minuter, till Färjestad. Sen trillade det på så 3 mål till innan allt var slut.
Så GRATTIS FÄRJESTAD BK till er 7-0 vinst! 😃

På vägen hem åkte vi förbi Ica så Emilia kunde köpa lördagsgodis. Jag vaöde att vänta i bilen.
Och DET är jag såååå glad över för när jag sitter där med mobilen och leker med Pokémon Go så dyker självaste Pikachu upp! Och jag fick honom!!! *äntligen*

När vi kom hem så blev det att fixa med disk och förbereda morgondagens lunch. Sen fixade jag iordning lite till mig och maken.

Lite vuxenmys behövs ibland. Dock skulle vi behöva det oftare. Inte för att vi har det dåligt eller har problem utan mer att det är så vanligt att allt går sin lilla gång och blir enformigt...speciellt när man varit tillsammans länge.
Men med stora barn är det svårare att få till det. Och helt "själva" blir vi inte så vi får göra det bästa av situationen! ❤

Men ja....det var nog allt från mig för den här gången. Ska se vad man ska göra nu...är rätt trötta men klockan är inte så mycket ännu så...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback