29 december

Tänk att julen redan är över och det här året har nu bara tre dagar kvar tills vi går in i ett nytt år med nya möjligheter. 


För första gången på väldigt, VÄLDIGT länge har vi inga planer till nyårsafton. Inga hemmafester med vänner eller familj (vilket jag har anordnat mellan 2003-1013) och heller inte blivit bjudna till någon.
Så sitter nu här och försöker hitta på något att göra med flickorna så de känner att det är nyårsafton, men jag har idétorka och kommer inte på någonting alls. 
Helst skulle jag vilja slippa hitta på något och bara få vara tjej (göra mig "fest-fin") och bara gå bort till någon annan som fixat och dolat. Men sån tur har vi inte i år heller så snälla läsare ge mig gärna förslag på ett roligt men väldigt billigt nyårsfirande för två vuxna och två barn. 😃

Som ni vet så blev vi barnlediga i måndags eftermiddag. 

Den eftermiddagen spenderade jag i soffan med tv och maken vid datorn med ett nytt spel. Visst är vi roliga?? 😂

Tisdagen var väldigt lång. Även om man är van vid att barnen är borta på dagarna så brukar jag spendera 2 timmar med dem på morgonen och sen fixa hemma innan första kommer från skolan. Nu är man ensam när man vaknar och inget att göra innan maken kommer hem vid 17-tiden...dagen blir väldigt lång. 
Disken struntade jag helt i så hela dagen spenderades i soffan med serier, matlåda och julgodis. 😂
Gårdagen var likvärdig. Fast jag lagade mat. Gjorde pytt i panna av de sista julmatsresterna (äntligen är den maten slut) och sen blev det en liten promenad till apoteket och ta disken. Orkar inte mycket mer då jag haft sån hemsk tandvärk. Hoppas verkligen den är på väg över för det är sååå jobbigt med denna värk! 😢

Idag är sista dagen som blir så lång. Har lite beslut som måste tas, lutar åt en förändring under början av det nya året. 
Måste även planera matsedel för nästa vecka och skriva inköpslista då vi ska handla imorgon. Annars blir det nog soffläge (som de tidigare dagarna).
Även om det hade varit skönt att fått chansen att göra något tillsammans som man och fru när vi för en gångs skull är helt barnlediga...så är det även skönt att göra absolut ingenting. Dock hade det varit skönare om man kunnat välja lite mer själv, men inte alltid man har den lyxen med sådan valmöjlighet.  Och oavsett så är det okey. 😍

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback