❄ Kyla ❄

Igår gick dagen rätt snabbt ändå. Spenderade förmiddagen med inköpslista, plock hemma och planera veckans meny för att sen ta en 2km promenad innan jag knallade ner till Välsviken för vår hederliga fredagshandling. 

Maken hämtade mig så hem med varor och packa in dem för att få i oss lunch. Lat och trött så denna fredag fick det bli fryspizza med salami (som jag köpte på extrapris för ett par veckor sen). 
Det var inte så gott som det brukar vara...alldelesför mycket tomatsås på icas frys pizzor. 😑

Fixa med disken och sen lite tv innan BeccaBus kom, då vi skulle vara barnvakt medans föräldrarna bastar. ❤

När Becca blev hämtad åt vi lite kvällsmat och klädde oss varmt för en tur till Sandgrundsudden och årets eldkonst. 
Vi har faktiskt aldrig varit på detta innan, för att vara ärlig visste jag inte ens om att det existerade men tydligen har de haft denna eldkonst show i ca 15år. 😲


Men i år såg maken det i en tidning så vi tänkte: "Varför inte!" Och tog med oss de barnsom ville med. 
I alla fall så var årets tema:

 "I tidens spegel" där de vill försöka spegla världsalltets uppkomst, ursprung och utveckling. Det handlar om vår tids världsbild och om planeten jordens historia, om skapelsen, livet och naturlagarna.

Ovanligt...ja! Så fint som jag trodde...nej! Kommer detta bli en årlig tradition som vi känner vi måste göra igen? Nej!
Men det var kul att uppleva och få se någonting nytt. 👍

Väl hemma var det mer kvällsmat och sen dagens saga för Emilia innan det var dags att stoppa om henne för natten. 😍

Skriv inläggstext 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback