Lång dag...

...var det igår, men samtidigt gick den snabbt och mest i ett hela tiden. 

Gjorde mig iordning när barnen hade gått till skolan, tog en promenad på ca 30min innan jag var in på presdbyrån och klote frimärke för att gå till svärmor.
Där blev det att kopiera och skriva ut papper, fylla i alla papper och sen fick jag härligt kaffe och frukost. 
Klickan tickade iväg och insåg snabbt att stan fick vara (Theodor var snäll och gjorde mina ärenden åt mig då han ändå gick där eftet skolan). Så istället gick jag hem och fixade lunch och såg ett avsnitt på datorn innan barnen kom från skolan. 
Då blev det mellanmål och en promenad till Ica tillsammans med Emilia, vi behövde komplettera lite hemma tills vi storhandlar på fredag.
Maken kom och hämtade oss efter jobbet, åkte då förbi svärmor och hämtade julskinkan och osten. Tack snälla för osten! ❤ 
Sen hem och packa in varorna för att själv ge mig ut på ännu en promenad. Gick ca 45min innan jag ringde Emilia så möttes vi vid Universitetet för att ta pokestops. Hon behöver mer bollar för att fånga så många pichachu som möjligt nu innan 29/12. 😂

Så totalt med min promenad och promenerandet med henne slutade jag på en promenad som varade i 1,5 timme. 😨


Väl hemma blev det kvällsmat, den hederliga sagan och natta liten innan jag ställde mig och gjorde ett nytt försök med att koka julkola som INTE är stenhård. 😂

Enligt receptet skulle det bli ca 50st, slutade med att det blev 118!!

Och vet ni...den är MJUK och seg och härligt god! 😀

Sen var jag helt slut så kröp till sängs utan kvällsmat för egen del och tvärsäckade utan förvarning, trots en rygg som inte ville vara med alls. 

Sov till strax efter 4 imorse, lyckades somna om till strax efter 5.30 så då gick jag upp och fixade kaffe.
Morgonen har sen bestått av frukost, inköpslista, sms, matsedel, selmas saga, öppnande av julkalendrar och koka knäck! 😁

Nu är det klart och står i kylen, kolan jag gjorde igår är förpackad och nu är det bog dags för frukost innan jag ska koka mer chokladfudge tror jag. 😁

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback