🎆 Gott Nytt År till Er alla! 🎆

Sista dagen pĂ„ 2016 har kommit och snart Ă€r det ett nytt Ă„r med nya möjligheter och Ă€ventyr. 
Förra Ă„ret lovade jag mig sjĂ€lv att börja om, som pĂ„ en ny sida i en helt ny bok. Det gick faktiskt helt okey. En del saker försvann under Ă„rets gĂ„ng, en del saker har blivit bĂ€ttre och en del saker Ă€r orörda. 
Varje Ă„r ger de flesta mĂ€nniskor ett nyĂ„rslöfte. De mest vanliga Ă€r att man ska trĂ€na mer, Ă€ta nyttigare eller bara bli bĂ€ttre. Oftast brukar man mĂ€rka snabbt att dessa nyĂ„rslöften inte funkar. Man ger upp alldeles för lĂ€tt eller avger dessa löften bara för att man bör avge ett löfte pĂ„ Ă„rets sista dag. 😂
Kan ju sĂ€ga att jag varit likadan de flesta Ă„ren. 😜

SĂ„ i Ă„r har jag inte direkt nĂ„got nyĂ„rslöfte. Jag ger mig sjĂ€lv löften om förĂ€ndrig under Ă„ret som gĂ„r och vet att det inte Ă€r nĂ„gon idĂ© att försöka Ă€ndra allt pĂ„ en gĂ„ng. 


En vÀninna till mig gjorde ett test pÄ Facebook som fick mig att skratta. Det skulle visa vad 2017 har att erbjuda just henne. DÄ skulle hon fÄ detta:
1. Bebis
2. Drömsemester
3. Semester

Tyckte detta var lite komiskt sĂ„ tĂ€nkte: "Äsch! Ska testa jag med för skojs skull!"

😂 Mitt resultat blev ju inte vad jag trodde och för att vara Ă€rlig sĂ„ fĂ„r nog mitt nyĂ„rslöfte i Ă„r bli att göra ALLT i min makt för att nummer 1 INTE ska slĂ„ in. 😂

För övrigt har detta Ă„ret varit vĂ€ldigt givande. Och mĂ„nga bra saker har hĂ€nt. MĂ„nga stora saker men Ă€ven en del jobbiga. Livet Ă€r ingen dans pĂ„ rosor och det Ă€r jag glad för dĂ„ man skulle fĂ„ fasligt mĂ„nga taggar i fötterna. 😉


Det som jag Ă€r tacksam över Ă€r min familj och mina vĂ€nner. Jag Ă€lskar er alla! ❀

Jag Àr tacksam för att vi fÄr slita sÄ mycket som vi fÄr, för det gör att man inte tar nÄgonting för givet.

Jag Ă€r ledsen över att tvĂ„ av mina nĂ€rmaste vĂ€nner har flyttat sĂ„ man inte kan trĂ€ffa dem lika ofta eller spontant men jag hoppas verkligen vi kan fĂ„ till en resa till dem under 2017 för jag saknar dem sĂ„ extremt mycket! ❀

Jag Ă€r tacksam för min blogg och er lĂ€sare. För att jag har denna möjlighet att skriva av mig, Ă€ven om jag mĂ„nga gĂ„nger har svĂ„rt att skriva exakt vad jag tĂ€nker och kĂ€nner dĂ„ det Ă€r sĂ„ offentligt. Och för att ni alla har tĂ„lamod att lĂ€sa mina vardagliga, korta, lĂ„nga och ibland vĂ€ldigt enformiga och trĂ„kiga inlĂ€gg. 
Tror jag behöver hitta inspiration till nĂ„got...nytt. 😜

Som avslutning pÄ detta Är fÄr ni hÀr en dikt av mig:

Den sista kalla decembernatten nÀrmar sig sitt slut,
stjÀrnorna och mÀnniskorna samlas under himlen och hör Äret ringa ut.
Det som varit sjunker in, det som komma skall möts med hopp,
stunden nĂ„r sjĂ€len, och livet vaknar i frusen kropp. 

Nu Àr det nyÄr,
tid att lÀka gamla sÄr.
Och se hur ljuset kommer mot oss,
en kvÀll under stjÀrnorna med fyrverkeri och bloss.

Dryck i glas, och mÀttnad byts mot hunger och törst
timmar, minuter och ett tolvslag skall komma först.
Snart kommer det nya ta tag,
sen tar det nya vid, jag hoppas ni alla fÄr en bra start.

SkÄl, nu Àr det nytt Är,
nu Àr det midvinter men snart kommer en vÄr.
Gott slut, Gott Nytt År, vi Ă€r kvar för att möta det som komma skall.
En natt dÄ vi vÀrmer oss, en natt som vibrerar ljus i fyrverkeriets fall.

Jag hoppas att vi alla Àr hÀr om ett Är,
jag hoppas att vi trÀffas, en tid av lycka hoppas jag vi fÄr.
För livet gÄr sÄ snabbt, och inget kan vi göra mer Àn leva de dagar som vÀntar
en tid dÄ vi kan mötas igen, och jag lÀngtar.

Ska vi inte önska oss ett Gott Nytt År,
ska vi inte önska att drömmar gÄr i uppfyllelse sÄ lÄngt det gÄr.
Nya upplevelser, nya kÀnslor, nya sorger, nya skratt
allt det som vi kÀnner som liv hyllas inatt.

Livet kan vara svÄrt, livet kan göra ont, det kan vara smÀrta
men Ă€ndĂ„ kan livet vara hĂ€rligt om du bĂ€r en strimma ljus i ditt hjĂ€rta. 
SÄ mÄnga varma hÀlsningar till er av mig ni fÄr,
jag sĂ€ger bara hoppas ni fĂ„r ett gott slut och ett Riktigt Gott Nytt År!

Men nu ska jag sluta töla för vi ska bort till grannarna för att Ă€ta gott, umgĂ„s och skĂ„la in det nya Ă„ret. SĂ„ vill vara önska er alla ett riktigt gott nytt Ă„r! 

Men nu ska jag sluta töla för vi ska bort till grannarna för att Ă€ta gott, umgĂ„s och skĂ„la in det nya Ă„ret. 

SĂ„ hĂ€r kommer en puss till er alla frĂ„n mig! 😙

Happy New Year to All of you from Me

Permalink AllmÀnt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback