Fint ute!


Men jag orkar verkligen inte njuta av den fina solen och glittriga snön! :(
Dagen började med tjafs mellan mig och Theodor....pga adventskalendern!
Jag har köpt chokladkalendrar som vanligt och han blev sur över att jag inte vill stressa med dessa på morgonen nu när alla ska iväg så tidigt eftersom jag pluggar.
Och acceptera att de får öppna på kvällen var tydligen inget bra alls. Så den här "lille" killen var jätte sur över detta när han gick till skolan.
Och vid det här laget vet jag att oftast blir eftermiddagen hemsk om morgonen börjat på "fel fot". Så tyvärr tror jag inte att han kommer vara på bättre humör efter skolan! *ledsamt*
Men jag hoppas ändå att barnen kanske har en lite bättre dag då jag är alldeles för trött för att orka bråka idag så risken är väldigt stor att jag bara struntar i dem tillslut och ger upp och bara låter dem hållas! :(
.
Vet inte vad det är med mig, men orkar ingenting alls. Är svintrött och fryser, som vanligt, samt att jag känner mig helt färdig i hela kroppen och uppe i huvudet.
Känns konstigt då det känns som om jag är helt väck. Men det går väl över....jag trodde det skulle hjälpa om jag sov en stund, så det har jag spenderat min förmiddag med att göra, men tyvärr hjälpte det inte alls....är fortfarande lika trött och skulle gärna sova bort resten av dagen med....allt för att slippa stå upp och slipper känna ett huvud tungt som bly! *snyft*
Nu står maten i ugnen så snart ska jag och älsklingen äta lite, sen är det inte långt kvar tills jag ska hämta lillan på dagis.
Då jag sovit så har det inte blivit något plugga av, så får hoppas att jag hinner göra lite mellan maten och hämtning så inte hela dagen går till spillo.
Har en hel del att göra så har egentligen inte tid att slappa till.
Men fy attans vad skönt det vore att bara få sova, sova, sova och bara strunta i allting...men det går inte...och det är mååånga år kvar tills man kan ta det lugnt och ta hand om sig själv när man som mest behöver det.
Nej...jag klarar inte att skriva mer nu....börjar må lite illa, så ska ta ett glas vatten och kolla på mina uppgifter istället för att fördriva mer tid här.
Sen hoppas jag att min eftermiddag blir lugn, skulle helst av allt (efter att sova som jag inte kan) bara vilja sitta i soffan med massa dricka och snacks och slappa med en massa film eller liknande...men det går inte heller då jag verkligen, verkligen INTE orkar gå till affären! *synd om mig*
Jag önskar er alla en trevlig eftermiddag och passa på att gå ut och åk lite pulka med era barn nu när vädret är så ljuvligt....önskar innerligt att jag orkade det....men risken är väl att jag ramlar ihop! =(
Skriver kanske mer senare men tills dess.....
...CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emilia

Du skulle verkligen behöva en semester låååångt borta och bara med dig sj!

Ta hand om dig.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback