Alla hjärtans dag!


God morgon världen!
Kvällen blev underbar till slut igår trots allt. Jag skickade D i säng efter ett kort prat och sen ringde jag min underbara Elle och pratade i nästan 2,5 timme....så när vi la på var all min irritation och allt mitt velande som bortblåst! *Tack vännen*
Så nu struntar jag i det som varit och föröker fortsätta blicka framåt....hoppat dör inte i första taget hos mig inte....krävs nog lite mer för det! =P
.
Idag är det alla hjärtans dag och en del tycker det är underbart och tar det på väldigt stort allvar med förlovningar, stora pråliga middagar och dyra presenter. En del tar det med medel och uppskattar en ros och en extra kyss och kanske ett extra jag älskar dig eller jag bryr mig. Och sen finns det en del som struntar i vilket och anser att man inte behöver en speciell dag för att visa att man bryr sig då man antingen struntar i vilket eller anser att man ska vara glad för allt man har den största delen av tiden.
Jag själv ligger på mellan nivån! =) *liten romantiker*
Jag brukar ge mina barn någon liten väl utvald present. Kanske baka något speciellt....gärna hjärtformat eller laga något extra gott på kvällen till hela familjen eller bara en romantisk middag för två när barnen somnat. Ett gulligt kort, en blomma eller lite choklad gör mig väldigt glad då min familj nästan aldrig visar att de älskar mig eller uppskattar allting jag gör.
Så själv gillar jag lite uppskattning på denna hjärtedag. Men inte överdrivet....ballonger och all annan "dret" kan kvitta för min del! =)
Hur ser ni på den här dagen? Vart ligger ni? Överdrivaren, mellan eller struntar i vilket?
.
I år har jag inte hunnit eller orkat fixa med något speciellt då vi haft rätt mycket med stora födelsedagar och små tjafs med tonåringen och hans skola....så jag har inte riktigt känt för det.
Så för första gången kommer jag inte göra något speciellt alls utan den här dagen kommer vara som vilken dag som helst. =/
Men det gör mig faktiskt ingenting då jag inte hunnit tänka på den här dagen alls. Och min familj ser inte på den här dagen på samma sätt som mig så alla åren jag lagt ner mig känns lite som bortkastad tid oavsett vad. =P
Men JAG ÄLSKAR min familj mer än någonting annat! Det spelar ingen roll vad de gör eller ställer till med! Jag finns här och kommer älska dem för alltid. Och oavsett hur jobbigt det kan vara mellan varven så skulle jag aldrig vilja byta bort dem eller mitt liv ändå!
Så även om jag inte gör något speciellt idag så har jag inte glömt bort min underbara familj och vill än en gång säga:
JAG ÄLSKAR ER NU OCH FÖR ALLTID!!!!
Sen vill jag även säga ett extra tack till mina vänner OCH min "andra" familj (mamma, mfl) jag har, som finns där, som ställer upp och som kommer med tips, ideér och råd när det behövs. Jag uppskattar er alla och är så tacksam för att ni finns i mitt liv!
Så jag önskar er det absolut bästa idag och hoppas ni får all den kärlek och uppvaktning som ni alla förtjänar. =)
Till er andra; ovänner, ensamma, okända läsare och alla andra där ute i den stora vida världen!
Ha en riktigt bra alla hjärtans dag!
*Happy Valentine's Day to you all!*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback